Fantastik romanlar, kadınlar, önyargılar


Bir erkek olduğumu ve kadın haklarından büyük ihtimalle pek bir şey anlamadığımı da kabul ederek bunu yazıyorum. Bir sürü feminist yazar kadın var onlar size daha güzelini anlatabilirler.

Çok işim varken işten kaçmak için gene gittim Kayıp Rıhtım’daki Tolkien hakkındaki yazıma gelen yorumları okudum. Cevap vermediğim bir kaçına cevap yazdım. Temel bir bilgiyi paylaşmak istiyorum.

Erkek daha güçlüdür o yüzden savaş onların işidir demeyin.

Tarihte savaşan bir çok kadın var. Gidin bakın.

hatshepsut-statue631__800x600_q85_crop

Büyüye inanıyorsun da güçlü kadınlara nasıl inanamıyorsun?

Değerli okuyucu, lütfen ön yargılarınızı bir kenara koyun. Fantastik dünyalar okuyorsunuz. Bırakın farklı olsun. Arada sırada alıştığınızın dışında bir şeyler okuyun. Her seferinde prensesin kurtarılmasına takılmayın. O yüzden size bir okuma listesi veriyorum. Merak edenler şu kitapları okuyabilir.

Kameron Hurley – Mirror Empire

Sitede inceledim. Goodreads bağlantısı.

Seth Dickinson – The Traitor Baru Cormorant

Sitede inceledim. Goodreads bağlantısı.

Rosemary Kirstein – The Steerswoman’s Road

Goodreads bağlantısı.

 

Bir Cevap Yazın

