Bu aralar: Beynim Bulutta


Biliyorum bloga çok yazı yazamıyorum. Gene de boş durmuyorum. Bugün bloga yazmazken yaptığım bir işten, özellikle araştırma yapanların ilgisini çekeceğini düşündüğüm bir çalışmamdan bahsedeceğim. Eğer bilim kurgu ya da fantastik arıyorsanız bu yazıyı pas geçebilirsiniz.

Beynim Bulutta: Akademik Araştırmalar için Bilişim Araçları

Akademik Araştırmalar için Bilişim Araçları

Akademik Bilişim 2015 Konferansının haberini alınca araştırma yaparken kullandığım araçlar üzerine bir seminer vermeyi düşündüm. Beraber çalıştığım arkadaşlardan ya da öğrencilerden bazen kullandığım araçlar üzerine sorular geliyordu ve böyle bir ihtiyacın varlığını görmüştüm. Böylece,

  • Yayın veritabanları: ScienceDirect, Scopus, Web of Science ve Google Scholar;
  • Referans yönetim aracı: Zotero
  • Bilgi yönetim aracı: Evernote

hakkında bir seminer teklif ettim. Kabul edildi ve 6 Şubat 2015 cuma günü semineri verdim. Katılımcıların beğendiği bir iş oldu.

Semineri hazırlarken notlarımı Overleaf’in kullanımı kolay LaTeX ortamında hazırlamıştım. Bu sayede hem ekitap hem de A4 basılabilecek bir kitap oluşturmam çok kolay oldu. Eğer isterseniz edebiyat için de kullanılabilecek olan Overleaf’le Türkçe bir metin hazırlamanın nasıl olduğunu yazarım. Kapağı da gene bulutta çalışan Pixlr ile hazırladım.

Eğitim notlarının olduğu ekitabı makina.gmay.me/Bulutta/ adresinde Creative Commons 4.0 BY NC ND olarak paylaştım.

Bir Cevap Yazın

