6 ayda 20 kilo ve yarış


Bugün çok kişisel bir yazı var. Bilim Kurgu ve Fantastik ile ucundan kıyısından ilişiklendirmeye çalışmadım bile. Bugün size son altı ayda nasıl bir mücadele yaşadığımdan ve sonunda girdiğim yarıştan bahsedeceğim. Eğer kişisel bir yazı okumak istemezseniz; TürkçeBKF yarın kaldığı yerden devam edecek. Eğer beni merak ediyorsanız, aşağıda okuyabilirsiniz.


 

2013 Aralık tepe noktası

2013 Eylül’de işsiz kaldım. İkinci çocuğum daha bir aylıktı, ne yapacağımı bilmiyordum. İki ay süren belirsizlik sırasında eşimin desteği sayesinde zorlukları atlattık. Fakat her zaman yaptığım gibi stresle başa çıkmak için yemek yemiştim. Abur cubur ve kötü beslenme ile geçen haftalardan sonra 5 Aralık’da yeni işime başladığımda 115kg olmuştum.

Ben 115 kg iken

Ben 115 kg iken

Kilo vermek istiyordum ama yeterince ciddi değildim. Ocak ayında bir arkadaşım pazar günü çocuklarım için daha sağlıklı olmam gerektiğini söyledi ve ona yardımcı olan bir doktoru tavsiye etti. O hafta doktordan randevu aldım. 10 gün doktoru dinledim ama akupunktur yaptığı için güvenemiyordum. Çareyi Tıp Fakültesinde diyetisyene gitmekte buldum. 1800 kalorilik diyet ile işe başladım.

1 porsiyon İskender'de 1000 kalori var

1 porsiyon İskender’de 1000 kalori var

Diyet tek başına bana yetmezdi. Hayatımı değiştirmeli, yenilemeli, motive olmalıydım. Ona sporu da eklemeliydim. Bir yılı aşkın süredir koşmuyordum. 2012’de koşmayı öğrendiğimde diyet yapmadan kilo vermiştim. Koşunun bana verdiği disiplin ve başarı hissinin diyetle iyi motivasyon olacağını düşündüğümden kampüsün içindeki spor salonuna yazıldım. Önce yakındaki koruda sonra da kampüsün içinde koşulara başladım. Bir hedefe ihtiyacım vardı. New Balance Eskişehir yarışı ilan edilince aradığım hedefi bulmuştum.

New Balance Eskişehir 2014 afiş

10 kilometreyi bir saatin altında koşmak için Runkeeper‘dan bir antrenman programına kaydoldum. 16 hafta boyunca haftada 4 gün koştum. Çocuklarım ve eşimle geçirdiğim zamandan çalmamak için hafta içi öğle arasında koşsam da hafta sonu en az bir koşu, hem de uzun koşu yapmalıydım. Sabah beş buçukta kalkıp koşuya gittim. Yorgun argın eve döndüğümde çocuklarımın ve eşimin gülümseyen “Günaydın”ları beni motive ediyordu. Eşimin büyük desteği ile bu süreci geçen pazar sonuçlandırdım.

Eskisehir kosu 2014 (1)

Pazar günü 10km’yi 55 dakika 54 saniyede koştum. Sporcular için çok iyi bir sonuç değil, yılın başında koşamayan biri için ise muhteşem. Hava sıcaktı fakat yarışın, katılan insanların neşesi ile keyifli bir sabah geçirdim. Beraber yarışa katıldığım iki asistan arkadaşımla hem koştuk, hem de eğlendik. Oğlum uyanamadığı için eşim ve çocuklar gelemediler fakat eşimin giderken bana başarılar dilemesi büyük güç verdi.

Yarış Sonunda Selfie :)

Yarış Sonunda Selfie🙂

Elimde simit ve elma zaferimi kutluyorum

Elimde simit ve su zaferimi kutluyorum

Kilo verme ve hayatımı daha sağlıklı hale getirme çabam sorunsuz olmadı. Son üç ayda tiroidimde bir sıkıntı ortaya çıktı. Neyse ki kontrol sırasında fark edildi de takibe başlayabildik. Aşağıdaki grafiklerden de göreceğiniz gibi son zamanlarda kilolarım geri gelmeye başladı, mesafelerim azaldı. Bu beklediğim bir engel. Zayıflamam belirgin olmaya başladıkça diyeti sallama ihtimalim artıyor. Tiroidin kötü çalışması da buna eklenince kilo almak normaldi. Yarışın sağladığı motivasyonla aşılmayacak bir sıkıntı değil. 6 ay sonra daha sağlıklı olmayı hedefliyorum.

kilo 2014

2014 Ocak ortasından bugüne kilo değişimi

Koşu mesafeler

2014 Ocak ayından bugüne aylık koşulan mesafe

 İyi de neden bunları yazdım?

Burayı takip eden ve değiştirmek istedikleri olan okuyucum için bu yazıyı yazdım. Hayatınızda eksik olan tek şey istemek ve başlamak. Yavaş, sıkıcı ve zor olacak fakat başarabilirsiniz.

Yapılması gereken ve sizi mutlu edecek çoğu şey ufak adımlarla ilerler. Onları kontrol etmek, motivasyonu devam ettirmek büyük bir savaş gerektirir. Savaş lafını abartılı buluyorsanız bir düşünün, etrafınızdaki her şey sizi kolay olana yönlendirirken zor olanı yapmak için günde kaç kez mücadele ediyorsunuz.

Hedefiniz ne olursa olsun, daha sağlıklı olmak ya da romanınızı bitirmek veya dünyayı ele geçirmek. Onu başarmak için küçük adımları bıkmadan atmak gerekiyor.

Benim mücadelem devam ediyor. Siz de ilk adımı atın ve başlayın.

Koşu günlüğümü takip etmek isterseniz, Daily Mile’da iyi bir Türk grubu var oradan ya da Runkeeper’dan beni bulabilirsiniz.

8 thoughts on “6 ayda 20 kilo ve yarış

  1. Süper! Ben de iki yil once kosmaya baslayip yaklasik 3 ayda 10 kg kaybetmistim, ama sonra aradan gecen zamanda yavas yavas tekrar aldim. Bugunlerde yine baslamayi kafama koymustum zaten, yazin onun uzerine cok iyi geldi, o zaman kendimi ne kadar iyi hissettigimi hatirladim. Paylastigin icin ve motivasyon oldugun icin cok tesekkurler, ve lutfen benim gibi birakma!🙂 Sevgiler.

  2. Blogunuzun sessiz takipçilerindenim. Kendi halinde bir bilimkurgu takipçisi olarak şimdiye kadar yorum bırakmamıştım.
    Tam da benzer bir sorunla karşı karşıya iken (daha küçük ölçekli olsa da) iyi bir motivasyon yazısı oldu benim için. Koşmayı henüz öğrenemediysem de yürümekle başlayabilirim.
    Tebrikler. Çok iyi görünüyorsunuz. Ayrıca kendinize dair bir şeyler paylaşmanız hoş olmuş.

  3. Yazınızı tesadüfen google plus paylaşımız ile gördüm. Ben de Adım Adım adına bir çok yarışta koşuyorum fakat eskişehire gelemedim. Adım Adım’daki arkadaşlarımın çok iyi fotoğraflarını facebooktan takip ediyorum. Başarınızı paylaşmanız diğer insanların da benzer başarılar elde etmesi adına harika bir motivasyon unsuru olacaktır. Keşke tüm kilo veren ve sağlıklı yaşamına düzenli egzersizi de ekleyen kişilerin tümüne blog yazma öğretilse. Kalın sağlıcakla.

    1. Teşekkürler. Diyetkolik’in kalori listesi beğenerek kullandığım bir hizmet. Sizin de verdiğim kilolarda payınız var🙂

Bir Cevap Yazın

