Kuantum Işınlanma Başarıldı


Hollanda’da Delft üniversitesinde 3 metreye kubitlerin durumunu ışınlamayı becerdiler. Sonuçta taşınan sadece bilgi ama bu işlem Einstein’ın hatalı olma ihtimalini ortaya çıkarttı.

Bu resimdeki gibi olmasına çok var. Gene de hayal kurulabilir. Devaintart'dan vlda'dan

Bu resimdeki gibi olmasına çok var. Gene de hayal kurulabilir. Devaintart’dan vlda’dan

Daha önce de benzer deneyler yapılmıştı. Delft’dekilerin farkı deneyin %100 tekrarlanabilir olması. Bir sonraki aşamada bilgiyi 1 km uzağa taşıyıp taşıyamayacaklarına bakacaklar. Her ne kadar fiziksel olarak imkansız gözükse de eğer ışık hızını geçebilirlerse önümüzde ilginç yıllar var demektir.

Gene de kuantum seviyesinde olanların makro hatta mikro seviyede pek anlamı yok. O yüzden eve ışınlanmanıza çok var.

Aşağıda ekibin ne yaptıklarını anlattıkları videoyu bulabilirsiniz.

Daha fazla okumak için
Telegraph http://ift.tt/1lV7aNO
Cnet http://ift.tt/1wwAfaO

Bunu Google+’da yazdım. Oradan takip etmeyenler için buraya da ifttt ile gönderiyorum. Daha çok yazı için Google+’da beni takip edebilirsiniz. Gokce AY – Google+ Posts http://ift.tt/1pqChXW

Bir Cevap Yazın

