Scattered: Kısa Film


Babanız dünyadaki en büyük suçtan mahkum olduysa ne yaparsınız? Onun suçsuz olduğunu ispata çalışmaz mısınız? Scattered genç bir adamın babasının suçsuzluğunu ispatlama çabası ile başlıyor ve muhteşem bir yere varıyor.

Ken MacLeod daha önce romanı Gece Oturumlarını incelediğim başarılı bir yazar. Onun MIT Technology Review dergisinin bilim kurgu antolojisi TRSF için yazdığı öykü “The Surface of Last Scattering”den uyarlanmış. Öykünün incelemeleri çok başarılı olduğunu yazmıştı ama edinip de okuyamamıştım. Film ise etkileyici bir bilim kurgu filmi olmuş.

scattered

İki çocuklu bir baba olduğumdandır belki de içinde baba geçen hikayeler beni ayrı etkiliyor. Baba kız ya da buradaki gibi baba oğul hikayelerinin aradaki duygusal bağı yakalayabildiklerinde başarılı olduğunu düşünüyorum. Babasının suçsuzluğunu ispat etmeye çalışan liseden mezun olmak üzere olan oğlanın hali filmde çok başarılı verilmiş. İzleyin ardından bu film üzerine biraz daha uzun konuşalım.

Babanın çürüme için suçlu olduğunu kabul etmesi ve sebebi beni çok etkiledi. Sonra da düşünmeye başladım. Gerçekten de yazılı tarih tehdit mi? Ortadoğu’da savaşların yakınında yaşayan bizler için asıl tehlike tarih mi? Ben bu önermeye katılmıyorum. Hatta tarihin bilinmemesinin en büyük sorunlardan biri olduğunu düşünüyorum. Yazı anlaşmazlıkları taşıdığı gibi anlaşmaları ve kültürü de taşıyan önemli bir araç. Karakterin dediği gibi “her şey internette birinin yazdığı” seviyesine inerse işler düzelmez aksine bozulur gibi geliyor. Geçmiş sözlü anlatılmaya başlandığında çarpıtılmaya daha müsait hale gelir. Zaten hafızanın pek güvenilir olmadığına dair bir çok araştırma varken tarihin yok olması bizleri felakete sürükler.

Siz ne dersiniz?

One thought on “Scattered: Kısa Film

Bir Cevap Yazın

