Tolkien’i ne kadar tanıyorsun?


Tolkien hakkında düşüncelerimi biliyorsunuz. Burada ve Kayıp Rıhtım’da aldığım tepkilerden haberdar mısınız? Sevilen bir yazarın hoşa gitmeyen yanlarını yazmanın ne kadar tepki göreceğini bana öğreten bir deneyim oldu.

Öyle garip tepkiler aldım ki, eğer saatler harcamaya hazırsanız gidip Kayıp Rıhtım’daki yorumları okuyun.

Troll_slayer_by_Merlkir

İki haftalık internet tatili yaparken, beni bir cevap yazmam gerek diyecek kadar şaşırtan yeni yorumlar da oldu. Fark ettim ki Tolkien sevenlerden bazıları yazarın hangi kitapları yazdığını bilmiyor. Kaç yıl yaşamış haberdar değil. Merak da etmemiş ama yorum yapmaya hazır. Aşağıda Wikipedia’dan Tolkien’in yaşarken yayımladığı eserleri bulacaksınız. Lütfen bu listeye bir bakın.

 

 

Eğer ölümünden sonra yayınlanan eserlere bakarsanız, onun çok daha uzun olduğunu göreceksiniz. Bu eserlerdeki Tolkien etkisini ölçmek zor, bunu bilerek okumak daha doğru olmaz mı?

Benzer bir araştırmayı sevdiğiniz tüm yazarlar, ressamlar, şairler için de yapın. Sevdiğiniz eserleri üretenler hakkında bilginiz arttığında, onları daha iyi anlarsınız. Bu bilgi bazen o eserlerin sahipleriyle aynı fikirleri paylaşmadığınızı da ortaya çıkartabilir. Ancak emin olun eserler daha çok keyif vermeye başlar, çünkü yazarın görüşleri ile hikayeyi ayırabilmeyi becerirsiniz.

 

Ne dersiniz, denemeye değmez mi?

7 thoughts on “Tolkien’i ne kadar tanıyorsun?

  1. Tolkieni severim, Orta Dünyaya inanılmaz derecede hakim de değilim ama bana fantastik kurgunun kapısının açması bile yeter. Daha önceki yazını ağır bulmuştum, ama haklı yönleri de vardı. Şimdi Kayıp Rıhtımdaki yorumları okudum da, korktum yahu. Nasıl bir fanatiklikmiş arkadaş. Bu kadar saçma yorumlar aldığına göre doğru yoldasın😀

  2. Merhaba,

    Tehlikeli Diyardan Öyküler kitabından Perry-the-Winkle ve Lonely Troll’ün arkadaşlığı sence de Tolkien’in dünyasının tamamen beyazlara ait olduğu yargını zedelemiyor mu?

    1. Biraz daha açmanız lazım. Bir Troll ve Shire’ın en ünlü aşçısı olacak Perry-the-Winkle’ın dostluğu sizce diğer kötülerin de yanlış anlaşıldığını mı gösteriyor?

  3. Hayır, kastettiğim şey diğer kötülerin yanlış anlaşıldığı değildi. Yalnızca koyu tenli, çirkin birinin Tolkien’in dünyasında iyi olabileceğini bir örnekle göstermeye çalıştım. Üstelik bu öyküde beyaz tenlilerin çoğu da -Tolkien’in sevgili hobbitleri- kötü ve bencil olarak karşımıza çıkıyor. Hal böyleyken “Oysa hiç iyi kara derili karakter yok” demek doğru mudur diye sormak istemiştim.

Bir Cevap Yazın

