Evernote Smart Defter İncelemesi


Evernote Moleskine defter incelemesi

Bu defter bana Evernote Türkiye tarafından incelemem için gönderilmiştir.

Defter kapağı

Defteri ilk elime aldığımda kapağı

Moleskine defterlerin ününü bilmeyen yoktur. Evernote da benim beğenerek kullandığım bir servis. İkisinin birleşimi bir ürün çıktığını öğrendiğimde şaşırmıştım. Açıkçası nasıl olacağını bilmiyordum. Alıp kullanmaya başlayınca çok zekice ve etkileyici buldum. İşte bir aya yakın kullandığım Evernote Smart defter hakkında düşüncelerim.

Bilgisayarla kullanılacak bir defter olduğunu anlatıyor

Arka kapak nasıl kullanılacağını anlatıyor

Defter kalitesi

Öncelikle defterin malzeme kalitesi çok yüksek. Moleskine’den alıştığımız kalite kontrol burada da ortaya konulmuş. Sayfaları çeşitli kalemlerle denediğimde, mürekkepte dağılma görmedim. Evernote defteri olduğu için kapağı düz siyah değil. Üzerinde çeşitli şekiller ve ortada büyük bir Evernote fili logosu var. Bu da sıradan bir Moleskine defterden daha güzel gözükmesini sağlıyor.

2013-01-17 16.09.49

Evernote iOS App ve etiketler

Bu defteri kullanmadan önce Evernote iOS uygulamasını sadece notları kontrol etmek için kullanıyordum. Arada metin ve sesli notlar almak için kullansam da Evernote yerine üçüncü parti yazılımlarla mobil veri toplamayı yapıyordum. Evernote defteri aslında iOS uygulamasının ne kadar gelişmiş olduğunu bana gösterdi.

Kullanma kılavuzu isteyen defterlerden bu

Bu defter kullanma kılavuzu istiyor. Sildiğim yerde de Premium şifresi var.

Defterle beraber çeşitli etiketler geliyor. Bu etiketleri sadece Evernote uygulamasında kullanabiliyorsunuz. Defterinizde notlarınızın yanında fikir vermesi için duran bu etiketler Evernote’a aktardığınızda tage dönüşüyorlar. Evet gerçek etiketler, Evernote’da sanal etiketlere dönüşüyor. Böylece notlarınızı tekrar etiketlemeniz, düzenlemeniz gerekmiyor.

2013-01-17 16.12.20

Etiketler çok işe yarıyor

Bunun nasıl bir avantaj olduğunu toplantıda  aldığım notları kontrol ederken, GTD haftalık beyin boşaltması yaparken ve ders notlarıyla uğraşırken fark ettim. Toplantı notlarının üstünden geçerken, yapılacak bir iş varsa bunu etiketliyorum. Böylece Evernote’a aktardığımda referans mı, yoksa sonraki iş mi hemen belli oluyor. Beyin boşaltması sırasında da benzer bir işe yarıyor. Ders notları içinse tüm sayfaları etiketlemedim. Bazı sayfalarda çok önemli olduğunu düşündüğüm bilgi varsa, ya da bir referansı tekrar kontrol etmem gerekiyorsa etiket kullandım. Bu da Evernote notlarımla daha az uğraşmamı sağladı.

Evernote Premium

Bu defterin içinde 3 aylık Premium üyelik de geliyor. Premium üyelik Evernote’un tüm özelliklerini kullanmanızı sağlıyor. Özellikle hızlı resim taraması ve pdflerin içeriğinin taranması özellikleri işinize çok yarayacak. Eğer 3 ayda bir Evernote Smart defteri kullanırsanız her seferinde içinden çıkacak 3 aylık Premium şifresi ile Evernote’u keyifle kullanabileceksiniz.

Ben Evernote Türkiye bana bu defteri göndermeden önce Evernote Premium kullanmaya başlamıştım. Eğer notlarınızı Evernote’da tutuyorsanız Premium’u denemek için Evernote Moleskine defteri iyi fikir.

Fiyat

Evernote Smart defterin fiyatı Moleskine sayfasında 58TL. Türkiye’de başka nerede satılıyor bilmiyorum. Evernote defterlerinin de fiyatları 40 TL civarı olduğunu düşünürseniz Premium’la beraber fena değil.

Sonuç

Eğer not tutmayı ve bu notları sanallaştırmayı istiyorsanız bu defter size göre. Özellikle etiketleme ile Evernote’da notlarınızı düzenlemek çok kolay olacak. Kalem kağıtla işim olmaz diyorsanız da Evernote’un iOS ya da Android uygulamalarını kullanın. Hayatınızın nasıl kolaylaştığını göreceksiniz.

Bir Cevap Yazın

