2012 biterken TürkçeBKF


Bir yılı daha bitiriyoruz. Yıl sonu gelince neler olup bitmiş onları anlattığım, incelediğim yazıların zamanı geliyor. Bugün size TürkçeBKF güncesinin üç yıllık serüvenindeki son durumu anlatacağım.

24 Aralık 2009’da bu günceyi tutmaya başladığımda aklımda bu kadar yoğun bir işe girişeceğim yoktu. O zaman ODTÜ BKFT eposta listesinde arada sırada paylaştığım kitap incelemelerini koyacak bir yer istemiştim. Haftada bir kitabı incelemek dışında bir hedefim yoktu.

2011 içindeydi galiba incelemeler dışında yazılar da yazmak istediğimi fark ettim. Onun üzerine güncenin kapsamını benim ilgimi çeken bilim kurgu, fantastik konularına doğru genişlettim.

2012 yılında ise nette pek kolay bulunmayan kısa filmlerin, ilginç haberlerin, ödül bilgilerinin ve hatta Türkiye’de ve dünyadaki edebiyatla ilgili fikirlerimi paylaştığım bir kimlik kazandı. Artık haftada beş gün yayınlanıyor ve güçlü bir sosyal  medya varlığı sergilemeye çalışıyorum. Bu biraz uzun girişten sonra sıra geldi 2012’de neler olduğuna.

2012 ziyaretçi sayısı

2012 her sene artan ziyaretçi sayısının beni şaşırtarak yükselmeye devam ettiği bir yıl oldu. Sitenin 2010 yılında 6000 civarı ziyaretçisi varken, 2012 yılında 25 Aralık itibarıyla 43000 civarı ziyaretçiye ulaştı. Bu rakam 2010’dan 2011’e %461’e, 2011’den 2012’ye ise %163 bir artış olduğunu gösteriyor. Bakalım gidişat gelecek sene nasıl devam edecek.

2012 artış oranları Aylık tekil ziyaretçi sayıları Yıllık tekil ziyaretçi sayıları

2012’nin beğenilenleri

2012 yılında en çok ziyaret edilen yazı 1164 ziyaretçi ile George R.R. Martin’in düğününün fotoğraflarını verdiğim haber oldu. Bunda bu yazının Ekşisözlük’de bağlantılanmasının etkisi tartışılmaz. Biraz da magazin haberi olduğu için sanırım dikkat çekti.

En çok ziyaret edilen diğer yazılar ise 814 ziyaretçi ile Batman: Death Wish, 742 ziyaretçi ile Star Wars: The Clone Wars 4. Sezon, 726 ziyaretçi ile Ölünce verilerine ne olacak? yazısı oldu.

Bunlar ne demek?

Bu alandaki başka güncelerde durum nedir bilmiyorum. Ama tek kişilik bir günce için fena bir yerde olmadığımı düşünüyorum. Şimdilik artan ziyaretçi sayısı beğenildiğini ve yapılanın fena olmadığını gösteriyor sanırım.

 

Sizler ne dersiniz?

Yorumlarınızı burada, Google+‘da, Twitter‘da ya da Facebook‘da paylaşabilirsiniz. Eğer siteyi seviyorsanız, lütfen dostlarınızla paylaşın. Sizin desteğiniz dışında bu işten aldığım bir şey yok.

 

İlginizi çekebilir

2 thoughts on “2012 biterken TürkçeBKF

  1. Ben blogunu Google Reader aracılığıyla takip ediyorum. Sanırım bu ve benzeri şekilde takip eden başkalarıda vardır. Bunlar istatistiklerine yansıyormu bilmiyorum.

    Biraz AdSense desteği ile ayda bir-iki ekstra bira almak sanırım motivasyonunuda arttıracaktır🙂

    Bu arada kısa filmler favorim! Eline sağlık!

    1. Teşekkürler Burak. WordPress.com adsense’e izin vermiyor. O yüzden elimdeki tek motivasyon sizin yazdıklarınız. Adsense’den gelecekten daha değerli olduguna emin olun.

Bir Cevap Yazın

