Türkiye’de BKF ve kadın


Bilim kurgu ve Fantastik sevdiğim tür. Türkiye’de de gelişmesi beni mutlu ediyor. Ancak bu gelişmenin önünde ciddi bir engel var. BKF’de kadınlar eksik.

Writer_3_by_foggystock

Bilim kurgu ve fantastik düşlerin gerçek olduğu, olanaksızın hayat bulduğu, başka dünyalara gidilen, sınırsız bir alan. Bu alanda kadınların inanılmaz güçlü eserlerle dünyaya damgalarını vurduğunu görüyoruz. Bilim kurgunun ilk eserlerinden Frankenstein‘ın yazarı Mary Shelly‘den başlayıp, Türkiye’de de çok sevilen J.K. Rowling‘e, Ursula K. Leguin’e ya da buralarda çok bilinmeyen Lois Mc Meister Bujold’a, N.K. Jemisin’e, Octavia E. Butler‘a kadar bilim kurgu ve fantastik alanında işleri olan yazar kadınlar var.

Türkiye’yi de parıltısıyla saran Twilight serisinin yazarı Stephenie Meyer, Anita Blake serisinin yazarı Laura K. Hamilton ya da Açlık Oyunları serisinin yazarı Suzanne Collins popüler kadın yazarlar. Bu yazarların eserleri Türkiye’de de çok popüler.

Cover of "Twilight (Twilight, Book 1)"

Cover of Twilight (Twilight, Book 1)

Yabancı yazarlar popüler de bunları okuyan Türk kadınlarından yazar çıkmıyor mu?

Türk kadını nerede?

Benim bildiğim bir Özlem Alpin var. Bilim kurgu eserler verip buralarda tutunmaya çalışan. Xasiork zamanından Sibel Atasoy vardı, şimdilerde biraz daha paranormale gitse de bir şeyler yapıyordu. Kayıp Rıhtım’ın aylık seçkilerine sürekli eserleriyle katılan kadın yazarlar var. İyi de neden yayınevlerinin arkasında durup destekledikleri kadın yazarlar yok? Ben bir Türk kadının fantastik ya da bilim kurgu serisini okumak istiyorum. Kahramanın kadın olduğu bir Türk bilim kurgu ya da fantastik eser görmek istiyorum.

Var mı böyle bir eser? Var mı böyle bir yazar? Bu eksikliğimizin kadınlarımızın yeteneksizliğinden değil de biz erkeklerin ahmaklığından dolayı olduğuna dair bir şüphem var. Ne dersiniz?

Eğer bu yazıyı beğendiyseniz, Google+, Twitter ya da Facebook‘dan beğeninizi paylaşabilirsiniz. Sizin desteğiniz bu günceyi ayakta tutan tek etken.

7 thoughts on “Türkiye’de BKF ve kadın

  1. Kadın sorununu bilim-kurgu edebiyatının, fantastik edebiyatın özel sorunu olarak görmüyoruz herhalde. Bir de tabi yazmak için görmek lazım. Gördüklerinizi kendinizde sentezleyip yazıya aktarırsınız. İstanbul’ da yaşayıp hayatında Boğaz’ı hiç görmemiş kadınlarımızın oluduğunu düşünürsek… Bir de özellikle bilim-kurgu yazını için konuşuyorum, ilerleme görmelisiniz ki ilerisini hayal etmeye başlayasınız.
    Son bir not: İstisnalar kaideyi bozmaz.

  2. 🙂 yıllardır bilimkurgu çalışmaları yapıyorum, öyle ki bilimkurgudaki uslubum bile zaman içinde değişikliklere uğradı. Önceden daha çok pozitif bilim üzerine bilimkurgu yaparken şu sıralar daha sosyoekonomik bazlı bilimkurguya yöneldim. sanırım yaşımdan dolayı henüz pek bir yer edinemiyorum. yazdıklarım oldukça az sayıda insana ulaşıyor. henüz hiçbir edebiyat dergisinden olumlu yanıt alamadım, yine de yılmadan birkaç farklı temadaki öykülerim ve romanım üzerine çalışıyorum. bazı öykülerim için yeni bir blog açtım -> http://coyku.blogspot.com/ belki ilgilenirsiniz, yorumlarınızı duymak isterim. Açıkçası yorum duymaya ihtiyacım var. iyi çalışmalar dilerim🙂

    1. Sitede iki öykün gözüküyor. Zaman bulabilirsem bu haftasonu bakmaya çalışayım. Google+’da BKF grubu var orada da paylaşabilirsin.

      Belki de bir öykü atölyesi, yazar kulübü yapabiliriz. Neden olmasın?

      1. Evet, blogu yeni açtım ve sadece son öykülerimden bazılarını koydum henüz. Aslında bundan sonra yapmayı planladığım bilimkurgunun yeni oturduğunu düşünüyorum, son bir yıldır bu şekilde öyküler yazıyorum. Onun öncesinden daha farklı bir bakış açım vardı, bazılarını burada bulabilirsiniz: http://lisansgunlugu.blogspot.com/search/label/interaktif%20bilimkurgu

        Zaten edebiyat dergilerine de son birkaç aydır yazı gönderiyorum. Bir öykü atölyesi harika olur, fakat eylüle kadar Kanada’dayım, ardından mutlaka katılırım. Web üzerinden bir şey olursa zaten katılırım her türlü. Çok teşekkürler. İyi çalışmalar.

Bir Cevap Yazın

