Lavie Tidhar’ın kısa öyküleri


2012 World Fantasy en iyi roman ödülünü kazanan Lavie Tidhar alışılmışın dışında bir yazar. Onun fantastik eserleri kalıpların dışında ve çığır açıcı. Onun eserleriyle tanışmak isteyenler için 12 öyküsünü internette buldum.

Bu seneki World Fantasy ödülleri açıklandığında çoğunluk gibi ben de şaşırdım. Doğrusu George R.R. Martin varken Lavie Tidhar’a bir ödül gelmesini beklemiyordum. Ancak juri beni tatlı bir şaşkınlığa uçurdu. GRRM’in yaptığını küçümsemiyorum ama Lavie Tidhar bence daha önemli bir iş yapıyor. Bazıları onu Philip K. Dick‘e benzetiyor. Belki de Tidhar aklımızı karıştıran, bizi başka bir dünyaya taşıyan BKF edebiyatının zamanımızın en iyi isimlerinden biri.

Dünya BKF’sini tanıyor

Kendisinden Apex Book of World SF I antolojisinde haberdar olmuştum. Onun editörlüğünde çıkan bu kitap oldukça başarılı öyküler barındırıyordu. Bu sene ikincisi de çıkan Dünya BKF’sini inceleyen bu antolojinin destek aldığı bir de blog var. World SF sitesinde de yazılar yazan Tidhar İsrail’de bir kibbutzda büyümüş. 15 yaşından itibaren dünyayı gezmeye başlamış ve sadece twitterdan ve internetteki yazılarından anladığım kadarıyla hayattan keyif alan birisi. Hani çok tanımasanız da bir kahve içerken sohbete başlayıp saatlerce muhabbet edilebilecek birisi gibi duruyor. Öykülerinde de bu sıcaklık ve samimiyeti fark ediyorsunuz. İsrail’de olmasının getirdiği o “Ortadoğulu” olma halini çok iyi anlıyor. Örneğin Lord of the Discarded isimli bilim kurgu öyküsü bana göre oralara (belki de biraz buralara) çok başarılı bir bakış. Neyse daha çok uzatmadan öykülere ve bağlantılara geçiyorum. Haftasonu zamanınız varsa bu başarılı yazarın eserlerine bir göz atın.

Bir Cevap Yazın

