Cehennemden


15 Ekim 1888’de Karındeşen Jack diye bilinen katil olduğunu iddia eden birisi Whitechapel Koruma Komitesi başkanı George Lusk’a bir mektup yolladı. Mektubu “Cehennemden” diyerek başlıyordu.

Mektubun kopyası kalmadı ancak eski bir fotoğrafı hala duruyor. Mektupta yazanlar şunlar:

From hell

Mr Lusk
Sor
I send you half the
Kidne I took from one women
prasarved it for you tother piece
I fried and ate it was very nise. I
may send you the bloody knif that
took it out if you only wate a whil
longer.

signed
Catch me when
you Can
Mishter Lusk. [sic]

Türkçesi

Cehennemden

Bay Lusk

Lord

Size bir kadından aldığım Börbeğin birini koruyup gönderiyorum ötekini ben kızarttım ve yedim o çok göseldi. Sana onu çıkaran kanlı pıçağı da gönderebilirim biras daha bekliyin.

imza

Beni yapabilirseniz yakalayın Begim Lusk

Bu mektup otoriteler tarafından Karındeşen Jack’den gelmesi en muhtemel mektup olarak kaydedilmiş. Öteki mektuplardan en önemli farkı ise etanol içinde bekletilmiş bir insan böbreğinin mektupla beraber gönderilmiş olması.

Bir çok edebiyatçı bu mektuptan etkilenmişti. Belki de çoğunuzun aklında kalan Alan Moore ile Eddie Campbell’in 1991’den 1996’ya kadar yayınlanan From Hell isminde 572 sayfalık çizgiromanıdır. Bu etkileyici öykü Karındeşen Jack’in aslında Clarence Dükü Prens Albert Victor’un evlilik dışı çocuğunu saklamak için işlenen cinayetler olduğunu anlatıyordu. Bu teori Jack the Ripper: The Final Solution isimli kitabında Stephen Knight ortaya konulmuştu.

Cover of "From Hell (Widescreen Edition)&...

Cover of From Hell (Widescreen Edition)

From Hell çizgiromanı ilgi çekince, 2001 yılında aynı isimle filmi de çekilmişti. Johnny Depp ve Heather Graham’ın başrollerini oynadığı film fazla karışık bulunduğundan pek ilgi çekmese de bütçesinin iki katı kazanç sağlamıştı. Ben izlediğimde From Hell’i çok beğenmiştim. Filmin tanıtımını aşağıda izleyebilirsiniz. Siz ne dersiniz?

Güncelleme: Tarihte 100 yıllık bir hata yapmışım, 8 yerine 9 basmışım. Düzelttim.

2 thoughts on “Cehennemden

  1. Film şahaneydi, çizgiroman okuması zor ve yer yer bayıcıydı. Ama film şahaneydi. Hakikaten, tekrar mı izlesek ne?..

Bir Cevap Yazın

