Neden blog tutasın ki?


Türkiye’de blogun pek anlamı yok. İnternette okuyucu sayısı belli. Onlar da zaten kısa metinler okumak istiyor. Hele hele BKF gibi pek de ilgi çekmeyen bir konuda yazmanın da bir anlamı yok. Peki neden yazıyorum?

Doğrusu önce benim TürkçeBKF’de ne yaptığımı tanımalamak gerekli. Burası bir forum değil, burası bir portal değil, burası bir günce. Öyle bir günce ki başta sadece kitap eleştirileri olması düşünülmüş, ardından değişim geçirmiş ve kişisel bloga dönüşmüş bir site. Kişisel blog dediysem özünde bilim kurgu ve fantastikle, edebiyatla ilgisini kesmemiş bir alan burası.

Gördüğüm, ilginç bulduğum ve üstüne bir kaç laf edebileceğim konuları seçtiğim bir blog. Twitter’ın aksine burada yazılarda konuyu biraz daha açık anlatmaya çalışıyorum. Bağlantılar ve örneklerle bol resim ve film ile sunumu güzelleştirme çabam var. Yani kısaca anlatmak gerekirse burası:

Bilim Kurgu, Fantastik ve Bilimin kesişiminde duran görselliğine önem verilmiş tek kişilik bir internet sitesi.

;

Tek kişilik dediğime bakmayın, konuk yazar dostlarım zaman zaman gelip kitap incelemeleri ya da ilgilerini çeken konular hakkında yazıyorlar. İsterdim ki daha çok yazar olsun, ancak galiba çoğunun ya zamanı ya da yazma itkisi olmadığı için tek tabanca gidiyorum. Bu işin ne kadar zor olduğunu, site yürütücüsü dostlarım bilirler. Peki neden yazıyorum?

Bilgi taşması

Aslında bir kaç cevabı var, öncelikle bu bilgi biriktikçe taşıyor. Zihin ya da en azından benim zihnim fazla bilgiden kurtulmak, onu paylaşmak istiyor. Bu isteğimi eskiden, üniversitede dertsiz tasasızken, arkadaşlarımla saatlerce konuşarak tatmin ederdim. ODTÜ BKF üyeleriyle Çatı’da ya da barakada yaptığımız sohbetler okulun en eğlenceli zamanıydı. Oyun üzerine deneyler yaptığım METUCon’da ya da kısa oyunlarla kafalarını karıştırdığım arkadaşlarım aynı zamanda iyi birer BKF okuyucusuydular. Ancak zaman akıyor ve geride sadece anılar kalıyor.

Ben de mezun olup, askerlik, iş derken koptum gittim. Bazen ODTÜ BKFT sohbetlerini arasam da zamanımı eşim ve oğlumla geçirmeyi tercih ediyorum. Geriye bilgiyi paylaşmak için az zamanda çok kişiye ulaşmamı sağlayacak web kalıyor. Siteyi kurduğum 2010 başından bu güne 60bini aşan ziyaretçi sayısı bildiklerimi paylaşabildiğimi gösteriyor.

Tatmin duygusu

İkinci sebep ise, tatmin duygusu. İnsan, ya da belki sadece ben, takdir edilmek istiyor. Yaptığımız her iş, aslında içten gelen bir itki ile yapılıyor olsa da, sonunda akranları tarafından değer verildiğini bilmek iş yapma azminizi arttırıyor. Bunu bildiklerinizi saklayarak edinmeniz kolay değil. Benim mesleğim BKF üzerine değil, o yüzden bu bilgiyi internette paylaşıp, sizlerin teveccühü ile mutlu oluyorum.

TürkçeBKF desteğiniz ile yürüyor

O yüzden, hepinize teşekkür borçluyum. Destekleriniz benim için çok değerli. Bu kadar zorluğa rağmen hala günceye yazmak için istek duyuyor olmamın sebebi sizsiniz.

Bloga başlamak istiyorsan bekleme

Blog tutmak isteyen okuyucuya da durmamasını tavsiye ediyorum. Bekleme, hemen wordpress.com’dan ya da başka bir yerden bir alan al. İlk on yazını yükle ve bu işe başla. Çünkü bilgini saklayarak bir yere varamazsın.

;

Değerli okuyucu, bu yazıyı ya da sitedeki başka yazıları beğendiğinde, onu Facebook’da, Twitter’da ya da Google+’da paylaştığın için teşekkürler. Daha çok insana ulaşıp daha güzel işler çıkartmanın yolu senin desteğinden geçiyor.

8 thoughts on “Neden blog tutasın ki?

  1. Takip ettiğim iki üç blogdan biri… Özellikle bk öyküleri, adaylıkları duyurman, hatta bir de öykülerin linklerini vermen süper oluyor…
    Bu arada sayfanın başlık bölümünde kategorileri orta kısma nasıl getiriyorsun?

    1. Övgün için teşekkürler. Bu hafta dolu bir bedava öyküler yazısı daha var.

      Kategorilerin ortada olması sanırım kullandığım temayla oluyor. Sitenin altında bir yerlerde temanın ismi var, bir dene istersen.

  2. Ne hikmetse henüz Türkçe bir karşılık bulunamamış olan blog kelimesinin açılımı da Web log, yani internet güncesi… Yani tam da sizin önerdiğiniz anlama geliyor.

  3. Çok iyi bir konuyu dile getirdin.Ben mesela bazen hızlıca geçmek isterim.Çoğunlukla da okurum.Fakat biliyorsun Türkiye’de okumak yerine resimlere tıklamak önemli.Blog’u takibe aldım.Okumaya başlıyorum.Verdiğin güzel bilgiler için teşekkür ederim.

  4. Aynı yolda aynı sebeplerle ilerliyoruz🙂 Türkçe BKF beslendiğim, merakla takip ettiğim ve kimi zaman haberlerini paylaştığım çok iyi bir kaynak konumunda. Bu üç yıl boyunca pes etmemiş olduğun için teşekkürler. Ben de umarım pes etmem.

Bir Cevap Yazın

