Another Earth


İyi bilim kurgu, insanı anlatır. Başka bir dünyanın gözükmesi gibi hayat değiştirici bir olay karşısında insan hikayesi daha önemlidir.

Dün Sundance Film Festival‘de ödül alan bir fimden bahsetmiştim. Bugün de 2011’de Alfred P. Sloan Prize alan Another Earth‘den bahsedeceğim.

Filmde gökyüzünde Dünyaya benzer başka bir gezegen gözüküyor. Bu gezegenenin gözüktüğü gece, MIT‘ye kabul edilen 17 yaşındaki Rhoda Williams içkili araba kullanırken, ikinci çocuklarını bekleyen Burroughs ailesinin arabasına çarpıyor. Kaza sonucu baba John Burroughs komaya giriyor, anne ve oğulları ölüyor. Film buradan başlıyor. Oldukça duygusal, sakin bir film gibi duruyor. Patlamalı, hoplamalı film isteyenlere göre değil, ama bilim kurgu severler için oldukça başarılı.

3 thoughts on “Another Earth

  1. Geçenlerde seyrettim. Filmi görsel olarak pek beğendim. Suçluluk, kayıp gibi temalara gayet özgün bir yerden cebelleşiyordu ama gerçekten bilim kurgu muydu, tam emin olamadım. Anlatacaklarını bilim kurgunun araçlarıyla anlatıyor gibi değildi sanki. Paralel evren fikri çok yan bir mesele gibi geldi. Tabi sürpriz son için böyle diyemeyeceğim.

    1. Ne yazık ki daha izleyemedim. Hatta içindeki sawlady’nin testere ile yaptığı müziği de merak ediyorum.
      İyi bilim kurgu bana göre bir değişikliğin insanlar, insanlık üzerinde yarattıklarına bakmak olduğu için, bu film bilim kurgu gibi geldi. Ne dersiniz?

  2. Katılıyorum, sonunda iyi bir bilim kurgu hikayesinde mesele insandır, icat olunmuş uçan arabalar ya da Mars değil. Fakat bilim kurgu insana bir dolayımdan bakar, o dolayımı burada tam bulamadım. Yarı bilim kurgu denebilir belki? Sanırım tekrar bazı bilim kurgu metinlerine dönüp bakmam gerekecek. Ama bu filmi bir Türkçe blog’da bulmak çok güzel. Elinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

