Google Glass muhteşem olacak


Google’ın yeni projesi Google Glass ile makina insan etkileşimine yeni bir bakış geleceğini bekliyordum. Ancak Google I/O’daki sunum aslında bir çok şeyi değiştireceğini gösterdi.

Sunum uzun, ancak başındaki ilk on dakikayı en azından izleyip şovu kaçırmayın.

Böyle bir gözlük bir çok şeyi değiştirecek. Ancak sunumda da söyledikleri gibi artık hayatınızın hiçbir önemli anını kaçırmayacaksınız. Bebeğinizin sizin gözünüze baktığı ve gülümsediği anın fotoğrafını çekmeniz mümkün olacak. Peki başka neler olur?

Gözlerinde sürekli bilgi akışı sağlayan gözlükler olan öğrencilerin olduğu eğitim sistemi kökten değişir. Artık ezber değil, yaratıcılığa dayalı bir eğitim sistemi sağlamalıyız. Ya da araç, makina kullanma kılavuzu sürekli gözünüzün önündeyse hata yapma oranlarınız azalır. Daha bir çok ilginç gelişme olacak, yavaş yavaş bilim kurgu dünyasında yaşamaya başlıyoruz.

Sizlerin aklına gelen faydalar neler? Yorumlarda paylaşın.

6 thoughts on “Google Glass muhteşem olacak

  1. “ezber değil, yaratıcılığa dayalı”dan sonra umudumu yitirdim. hiç bir teknoloji yaratıcılığı geliştirmiyor, aksine beyinsel tembelliğe iteliyor insanları.

    1. Ben emin değilim. Zor ve karmaşık bir oyunu, örneğin satrancı, tahta olmadan zihinden oynamak, ya da kare bulmacayı kalemsiz zihinden çözmek ne kadar zor. Peki hayat bu oyunlardan kolay mı? Öğrenmek bu oyunlardan kolay mı?
      Eğer ezberlememiz gerekenleri zihnimizde değil başka araçlarda tutabilirsek, aklımızı yaratıcılık için kullanabiliriz. Örneğin, sorulan sorunun bir google araması ile bulunacağını bilirse, öğretmen akıl yürütmeyi gerektirecek, yorum yaptırtacak sorular soracaktır.
      Ne dersiniz?

  2. Sürekli takılacak bir aparat bana kalırsa elverişsiz. Daha küçük, daha kullanışlı bir şey gerekli.
    Ezber olayını ortadan kaldırabilecek olmak güzel ama bunun için internetin ücretsiz, sürekli ve her yerde olması gerekmez mi? Buna çare nasıl üretilir? İnternetin gidip gelmeli olduğu ve çoğu ülkede hala çok yavaş olduğu düşünülünce kullanım rahatlığı ortadan kalkar. Türkiye’de de internetin bazı kimseler için çok önemli bir gelir kaynağı olduğu düşünülürse böyle bir şeyin olması şu anlık zor.

    Hayatımızı etklieyecek şeylerin markalar üzerinden gerçekleşmesi de ayrı bir konu. Rahatsızlık verici.
    Galiba sizin de dediğiniz gibi bilim kurguların hepsi yaşanıyor.

    Yaşam ütopyalara mı yoksa distopyalara mı kayıyor bunu irdelemek gerekir.

    1. Giray, ben işin olumlu yanına bakanlardan olduğum için gidişatın iyiye ve güzele olduğunu düşünüyorum. Evet bu gelişmelerden kötülükler de çıkabilir ama kötüyü engelleyecek bilgi zaten bilim kurgu ile bizlere verildi.

      Bugünü düşünmemek lazım, Google Glass’ın Türkiye’ye geleceği en erken üç yıl sonrasında her yerde 3G belki daha hızlısı ile internete sürekli bağlı olacağız. O zamanı hayal ediyorum. Örneğin:

      * Araban bozulup dağ başında kaldığında gözlüklerine bağlanan teknik servis sana aracını tamir etmen için yardımcı olacak
      * Kaza geçirdiğinde ilk yardım nasıl yapılır birisi sana gözlüklerinden anlatacak, yanlış yaparsan düzeltecek
      * Afetlerde yerinin bulunması ya da yardım gönderilmesi daha kolay olacak

      Hatta ben bunları bir başka yazıda uzun uzun anlatayım🙂

      1. Bence de bir yazıda iyi taraflarını da kötü taraflarını da yazmalısınız. Ben maalesef pek iyimser değilim, bundan olsa gerek geleceğe de çok süper bakamıyorum. Ama dediğin gibi yararları olmaz mı elbette fazlasıyla olur, olacak, olmalı da.

        Ama bu sadece parası olanların yararlanabileceği bir gözlük olacak bu Google Glass. Bilemiyorum ben pek iyimser olamıyorum marka egemenliklerine. Sanırım olaya farklı açılardan bakıyoruz.

        İyisi mi siz uzun uzun anlatın, orada daha güzel bir muhabbet olur. Gerek okuduğum kitaplar, gerekse izlediğim filmlerden sonra bu işlerle ilgili olan birileriyle sohbet etmek çok hoşuma gider.

        Saygılar

Bir Cevap Yazın

