Okuma listesi Ocak 2012


Twitter’dan mugene’nin sorusu üzerine okuma ve inceleme listemdeki kitapları paylaşıyorum. Eğer siz de okuyacak kitap arıyorsanız bunlara bir göz atın.

Okuduğum, inceleme yazısını yazmamı bekleyen romanlar

Sam Vimes rides again !

Image by extra-minty via Flickr

Snuff; Terry Prattchett Ustadan muhteşem bir Sam Vimes romanı daha.

Rivers of London; Ben Aaronovitch (Bunun incelemesini Hakan Tunç’a söz verdim, önce Kayıp Rıhtım’da göreceksiniz)

Empire of Men 3 March to Stars; John Ringo

Empire of Men 4 We Few; John Ringo Bu iki kitap benim keyif okumalarım. Askeri bilim kurgu ve basit ve şablon kurgusu yorulduğumda iyi geliyor.

The Augmented Mind Derrick de Kerckhove Roman değil ama oldukça ilginç, siteye de yazmayı düşünüyorm.

Ready Player One; Ernest Cline 80’lere hayran bir delinin ölmesi üzerine onun sanal gerçeklik imparatorluğunun paylaşımını anlatıyor. Tek cümlelik tanıtımı beceremedim ama çok başarılı bir roman

Live Free or Die; John Ringo

Citadel; John Ringo

The Hot Gate; John Ringo Schlock Mercenary serisinin webçizgiromanından öncesini, uzaylılarla ilk karşılaşmayı ve olanları anlatan eğlenceli bir seri. Gene yormayan keyif kitabı. Özellikle ilk kitap Live Free or Die çok eğlenceli.

Schlock Mercenary book II: The Blackness Between.

Image via Wikipedia

Schlock Mercenary; Howard Tyler Neden bu kadar yıldır okumamışım dediğim çok başarılı bir web çizgiromanı. Daha 2007’ye gelebildim. Bir ara tek tek tüm kitaplar için inceleme yazmalıyım. Beni beklemeyip siz de gidip okuyabilirsiniz.

Okuma listemde bekleyenler

Acacia; David Anthony Durham Açıkçası gözüm korktuğu için bir türlü başlayamadım.

The Alloy of Law; Brandon Sanderson Mistborn evreninde olaylardan sonrasında geçiyor, bir western fantastik

Altered Carbon; Richard Morgan Richard Morgan’ı severim, bunun Türkçe’si de evde bir yerlerde duruyor ama bir türlü başlayamadım.

Anathem; Neal Stephenson Takoz gibi sertsırtlısını almıştım zamanında, bu da gözüm korkup okuyamadıklarımdan.

The Apex Book of World SF; editör Lavie Tidhar Kaç zaman oldu bir türlü okuyamadım. Tek sorun ilk hikayenin beni sarmamış olması, bir de ben alırken sadece PDF satıyorlardı, calibreden düzgün çeviremedim.

Blackout; Connie Willis Okumam lazım ama bu da gözümün korkup başlayamadığım kitaplardan.

The Blade Itself; Joe Abercombie Bunu okuyamamın suçlusu Hitit Güneşi. Onlar inceleyince benim okuma isteğim kaçtı.

Broken Angels; Richard Morgan Richard Morgan’ın post-cyberpunk post-transhuman evrenindeki serinin dördüncü romanı. Çok karanlık olmasından şüphe ettiğim için daha başlayamadım.

The City and The City; China Mieville Hala sırada bekliyor.

Changer of Worlds; David Weber Honorverse öyküleri, çok severim ama sırada bekliyor.

Cover of "Changer of Worlds (Worlds of Ho...

Cover of Changer of Worlds (Worlds of Honor #3)

A Cruel Wind; Glen Cook Takoz kitaplardan, bir de çok karanlık, gözüm korktu anlayacağınız.

White Cat; Holly Black İlginç bir şehir fantastiği, tamamen zamansızlıktan başlayamadım.

The Devil You Know; Mike Carey Şehir fantastiği, başladım, o ara şehir fantastiği sarmadı ama güzel kitap bir ara okurum.

The Family Trade; Charles Stross Stross’dan ilginç bir serinin başlangıcı, fantastik kılığında bilim kurgu

The God Engines; John Scalzi Listede beklemede, neredeyse bir sene oldu.

The Hundred Thousand Kingdoms; N.K. Jemisin Cinsiyet politikaları ve daha bir çok alışılmadık konuyla dolu bir fantastik. Açıkçası bu da gözümün kesmediklerinden

The Magicians; Lev Grossman Filmi çekilmeden başlarım umarım.

The Man with the Golden Torc Modern zamanda bir şaman ajan. James Bond şaman olsa nasıl olurdu gibi. Sırada bekliyor.

The Neutronium Alchemist; Peter F. Hamilton

Pattern Recognation; Wiliam Gibson Neden dörtte birini okuyup bıraktım bilmiyorum ama en kısa zamanda okumayı planlıyorum.

The Quantum Thief; Hannu Rajaniemi Çok merak ettiğim bir bilim kurgu roman, sırada bekliyor.

Wastelands; editör John Joseph Adams Kıyamet sonrası hikayeleri antolojisi

Zombies vs Unicorns; editör Holly Black Zombiler mi tekboynuzlu atlar mı? Hangisi kazanır?

Bu liste de gösteriyor ki doktoraya başlamak benim okuma ve inceleme yazma hızımı bitirmiş.

4 thoughts on “Okuma listesi Ocak 2012

  1. Seninle ortak 2 kitabımız var; Alloy of Law ve Blackout. Acacia ve The Hundred Thousand Kingdoms’ı merak ettim kendi listeme alacağım🙂 Yazı için teşekkürler!

  2. Türkçe bir kitap olsa idi yardım etmek isterdim fakat ingilizcem iyi değil.Ayrıcada size bir önerim bundan sonra kitap incelemesi için kitaplığınıza kitap almayın çünkü biriktikçe gözünüze dağ gibi görünecektir.🙂

    1. Sorma, gerçekten canım sıkılıyor okunacak kitaplara bakarken. Bir de New Weird antolojisi gibi okumam gereken ama pek de keyif almadığım kitaplar okuma sırasına girince iyice yoruluyorum. Dün bitirdim New Weird’i de biraz rahatladım.🙂

Bir Cevap Yazın

