Raven Tanıtımı


Edgar Allan PoeEdgar Allen Poe‘dan esinlenen The Raven’ın uzun tanıtımı çıktı. Filmin yönetmeni James McTiegue (V For Vendetta) ve Poe rolünde John Cusack oynuyor. Diğer oyuncular: Luke Evans, Alice Eve, Brendan Gleeson and Oliver Jackson-Cohen

Tanıtımı aşağıda, The Raven şiirinin Türkçe’si ise videodan sonra.

Vodpod videos no longer available.

Kuzgun / Edgar Allan Poe

KUZGUN

Yem olmamak için azgın fırtınaya, sığınmıştım bir ardıcın kovuğuna;
Sabırsızlıkla beklerken sabahı, ilişti gözlerime sıcak bir odanın
aydınlığı.
Gözlerimi diktim camlara, baktım içeride genç bir adam tek başına
oturmakta;
Ölümün gölgesi düşmüş gözlerine, başı önde derin derin düşünmekte
Kendi çilem yetmezmiş gibi bana, uçtum yüzü kederle güzelleşen bu
adama
Mezer taşını andıran bir koltukta oturan o yıkılmış adama.

Kasvetli bir gece yarısı, düşünürken zayıf, tasalı
Yabansı, tuhaf sesi üzerine eski, unutulmuş bilgilerin,
Uykunun eşiğinde düşerken başım öne, aniden bir tıkırtı geldi içeriye
Sanki biri usulca vurdu, vurdu kapısına odamın
“Bir ziyaretçi olmalı,” diye mırıldandım, “bir ziyaretçi çalıyor kapısını
odamın
Yalnızca bu, başka bir şey değil.”

Korkunca kanatlarımın sesinden, ürküttüm onu istemeden,
Başladı kendi kendine konuşmaya, belki de ihtiyacı vardı bir arkadaşa
Nasıl bir acıydı onu böyle içine döndüren, gözleri açıkken kabuslar
gördüren,
Keşke konuşacak kadar gelişmiş olsaydı dilim, bu düşküne hemen yardım
ederdim
O ise unuttu bile beni, unuttu odasının önündeki gölgemi.
Anlamsızca mırıldanıyor dudakları, yitik bir bakışı gizliyor
gözkapakları.

……..

Şiiri başarılı site Epigraf’tan aldım. Devamını oradan okuyabilirsiniz.

Enhanced by Zemanta

2 thoughts on “Raven Tanıtımı

Bir Cevap Yazın

