Kitabın öyküsü: Yitik Öyküler Kitabı


Kitabın öyküsü bölümünde John Scalzi‘nin yaptığını Türkiye’de Türk yazarlar için yapıp yeni kitabı çıkan yazarların eserlerinin hikayesini anlatmaları için fırsat sağlıyoruz. İşte bugün yetenekli bir yazar M. İhsan TATARİ’nin kitabının hikayesi sizlerle.

Yitik Öyküler Kitabı

Bundan iki-üç yıl kadar önce birisi çıkıp da “İleride bir gün hikâyeler yazacaksın ve bunlar toplatılıp kitap olacak.” dese herhalde bir taraftan kahkahalarla güler bir taraftan da “Deli galiba bu” deyip ufak ufak uzaklaşırdım oradan. Çünkü o zamanlar ne hikâye yazmak ne de kitap çıkarmak vardı aklımda. Tek yapabildiğim kendimce düz yazılar yazmak ve bunları blog sayfamda yayınlamaktı. Sonra ne mi oldu? Vallahi ben de anlamadım.

 …Konuşan bir kılıç, emekli bir şövalye ve bir cadı…

Bir gün işten dönmüş, evde dinlenirken bir anda ufak bir öykü fikri canlanıverdi kafamda. Öyle aniden ve birdenbire… Konuşan bir kılıç, emekli bir şövalye ve bir cadı hakkındaydı zihnimde canlanan macera. Hevesle yerimden kalktım ve bugün “Cesur ve Geveze” olarak bilinen hikâyenin ilk satırlarını kaleme almaya başladım. Garip bir şekilde, kendimi de hayretler içersinde bırakarak yazdıkça yazdım. Sonunda uzun ve keyifli bir macera çıktı ortaya. Üstelik gelen yorumlar da oldukça iyiydi. Sevmiştim bu işi.

 Aylık Öykü Seçkisi

Sonra bir gün Aykırı Çağrışım isimli güzide blog sayfasını keşfettim. Kendisi de çok yetenekli bir yazar olan Fırtınakıran’a aitti bu sayfa. Aynı zamanda Kayıp Rıhtım’ın yöneticilerindendir bu değerli şahsiyet. Neyse efendim, blog sayfasında gezinirken küçük bir ilan çekti dikkatimi. Aylık Öykü Seçkisi düzenleniyordu Kayıp Rıhtım’da ve henüz ikinci ayındaydı bu etkinlik. Ben de katılayım dedim ve oturup uzun bir hikâye yazdım seçki için. Böylece “Ölüm Kulesi” isimli öykü doğmuş oldu. Çok heyecanlıydım. Bu işi gerçekten bilen ve fantastik edebiyat okumaktan keyif alan kişiler tarafından okunacaktı çünkü bu kez yazdıklarım. Sonuç gayet başarılıydı. Okuyan herkes olukça beğenmişti ve beni daha fazlasını yazmam için teşvik ediyordu.

Böylece yazdım ve yazdım ve yazdım. Sonunda iki yılı devirdim seçkiyle beraber. Bu esnada hem Aylık Öykü Seçkisi’nde, hem Gölge E-Dergi’de, hem blog sayfamda hem de Kayıp Rıhtım forumlarında onlarca hikâyem dolaşmaya başladı. Yorumlar geldi, tavsiyeler verildi, dostluk köprüleri kuruldu.

 bir e-mail aldım

Derken Aşkın Güngör’den, çok kıymetli yazarlarımızdan biri olan ve benden desteğini hiçbir zaman esirgemeyen o değerli şahsiyetten bir e-mail aldım bir gün. “Senin şu hikâyeleri toplayıp kitaplaştırsak diyorum. Ne dersin?” diyordu mesajında. Cevabım gayet net ve bir o kadar da amatörceydi: “Ne mi derim? Allah derim!”

Böylece oturup çalışmaya başladık. Yemin ve Öç’ün çizer kadrosunu tekrar toplamayı da ihmal etmedik. Aralarına bu kez sevgili Devrim Kunter de katıldı ve bizi onurlandırdı. Aşkın Güngör’ün sevgi dolu darbeleri altında gece gündüz demeden hikâyeler düzenlendi, çizimler yapıldı, havada kapak çalışmaları uçuştu. Sonra sıra geldi kitabın adını koymaya. “Kayıp Öyküler Kitabı olsun.” dedim, Kayıp Rıhtım’a bir teşekkür ve bir gönderme babında… Ama olamadı çünkü bu ismin daha önce başka bir kitap için kullanıldığını keşfettik. Böylece “Kayıp” kayboldu, yerine “Yitik” geldi ve Yitik Öyküler Kitabı da (Aşkın ağabeyin deyimiyle YÖK) böylece doğmuş oldu.

Dokuz farklı macera var kitabın içinde. Kimi seçkide kimiyse farklı yerlerde yayınlanmış dokuz ayrı anlatı. Bazıları sizi farklı diyarlara ve boyutlara sürüklerken, bazılarıysa günümüzde geçecek. Şövalyeler, cadılar, iblisler, nükleer felaket sonrası bir İstanbul, Mısır’ın engin çölleri ve çok daha fazlası bu sayfalar arasında yer alıyor. Kitap, daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış “Nazik bir iş” adlı öykü de barındırıyor bünyesinde. Hepsi de kimi zaman gülmeyi, kimi zaman heyecanlanmayı, ama en önemlisi de farklı serüvenlerde kaybolmayı seven okurlarla buluşmayı bekliyor. Tıpkı benim gibi…

Şimdiden keyifli okumalar dilerim.

M. İhsan Tatari kitabındaki orjinal çizimleri bir kaçını da paylaştı:

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Arayış: Celalettin Ceylan
Eve Dönüş: Devrim Kunter
Cesur ve Geveze: A.Gökhan Gültekin
Kapak: Rıza Türker
İyi okumalar.

One thought on “Kitabın öyküsü: Yitik Öyküler Kitabı

Bir Cevap Yazın

