Ninjanın Yolu – Farklı Bir Bakış Açısı


Way of the Ninja

Way of the Ninja, Necromancer of Northwest’in Pathfinder RPG‘ye uygun olarak hazırladığı bir sınıf eki. Adından ve başlıktan kolayca anlayacağınız üzere, Ninjalar hakkında. Bu eki uzun zaman önce incelemek için almıştım ama okuldan fırsat bulup hazırlayamamıştım, o yüzden biraz zamanı geçmiş olabilir, kusuruma bakmayın. Öğrencilik hali.

YERE DÜŞENLER

Okul bittiğine göre elimi çamura daldırıp güzel şeyler aramaya başlayabilirim artık. Ama bazen ortalama, bazen de kötü şeyler denk gelebiliyor. Bu ek için ortalama diyebilirim. Önsözde tasarımcılar, şu ana kadar yapılmış Ninja sınıfı denemelerinin, bir ninjanın yaptığı işleri yapabildiğini ama bir ninja olmadığını daha çok rogue/monk veya rogue/sorcerer multiclass karakterler olduğunu söylüyor. İddiası ise yaptıkları işin gerçekten bir ninja yaratmak olduğu, ilerledikçe neden başardıklarını ve aynı zamanda neden başaramadıklarını anlatacağım.

İlk okuduğumda ekin Pathfinder eki olduğunu unutup 3.5 ekiymiş gibi yorumladım. Fighter gibi Attack Bonus, iyi Reflex Save, D8 Hit Die ve üstüne üstlük Rogue gibi bir çok Class Special’a sahip. (Eğer terimler tanıdık gelmezse, yorumlarda belirtin hepsini açıklayayım, benim için bir zevk.) Öyle ki, bir de alacağı feat leri düşününce gözlerimden yaş geldi. Kendine saygı duyan hiç bir DM bu karakteri oyununa almazdı. O yüzden nasıl bir gözden geçirme yazacağımı düşünmem zaman aldı. Eğer 3.5 eki olsaydı, hakkında söyleyeceğim pek çok kötü şey vardı, Pathfinder eki olduğundan bunlar azaldı.

PAİZO KULLANICI DOSTU BİR FİRMA

Paizo çok kullanıcı dostu bir firma, bağımsız yayınevlerine verdiği destek inanılmaz. Bu yönüyle neredeyse SJ Games gibi, bir çok setting, macera, sınıf eki, ırk eki çıktı ve Paizo bunların kullanımı destekliyor. Psionics ekini Dreamscarred Press çıkardıktan sonra bu konudaki çalışmalarını bıraktılar, en azından bir dergide yazan bir habere göre. Bu kadar kendilerine güvenmelerinin sebebi, bence, Pathfinder’ın 3.5’la 4 arasında bir yerde durması. Öyle ki 3.5 maceranızı PF’ye çevirirseniz karakterleriniz birden güçleniveriyor, aynı şekilde yaratıklarda, 2-3 yıldır oynadığınız savaşlardan sağ çıkmış bir karakter bir anda ölebiliyor. Neyse konudan biraz uzaklaştım.

Demek istediğim, bu ek üzerinde yazana bir tezat oluşturmuyor. PF oyunlarında kullanılabilir. Ama önceden oyuncunun DM’le konuşması anlaşmaları lazım, yoksa Game Breaker olmak yolunda gerçek adımlar atıyor.

NİNJA OLMANIN DETAYLARI

Ninja bir karakterin bir okul üzerinde uzmanlaşması gerekiyor. Genelde adlardan bu okulların uzmanlıkları anlaşılıyor, örnek olarak Chameleon okulundan olan birinin kılık değiştirmekle ilgili featler almasını söyleyebilirim. Bazı yeni class speciallar var ki, eğer diğer oyuncularınız, tabi yeterince biliyorlarsa PF’yi, muhtemelen Ninja’yı kıskanacaklar. Ninja Skills class special’ı mesela Ninja’nın sıklıkla kullandığı bazı skillere bonus gelmesini sağlıyor. Şimdi böyle diyorum da, Ninja sadece kendine mi çalışıyor diye soracaksınız. Grup içinde önemli bir eleman olması adına gerekli düzenlemeler yapılmış. Eğer grup içinde bir Ninja varsa, muhtemelen elinden neredeyse her iş gelen bu canavar, tek başına görevi tamamlayabilir. Böyle iyi yanları ve sıkıntıları var.

EKİN ÖZELLİKLERİ

Asıl olaysa ekin 20 sayfa oluşu, bunun 6-7 sayfası sınıf hakkında istatistiki bilgi verirken, sonra nasıl oynanması gerektiğiyle ilgili önerilen veren bir kısım geliyor. Bunu çok başarılı buldum, yani her D20 kitabında bu var elbette ama ben açıklamaları başarılı buldum. Eğer bu sınıfı oyunda güçlü olmak için değilde gerçekten rol yapmak için isteyen birine denk gelirseniz gözünüz kapalı verin çünkü, tasarımcılar bu amaçla bu işi yapmışlar anlaşılan. Yoksa elin ayarı bu kadar kaçmaz.

Daha sonra diğer sınıflara yeni speciallar eklemek yönündeki önerilerini eklemişler. Ninjamsı bir Bardınız olmasını istiyorsanız bu specialları çıkarıp bunları ekleyin demişler. Gerçekten Ninjamsı bir Bardınız oluyor ama sıkıntı yine dengeyle ilgili. Game Breaker karakterler, gerçekten oyununuzu mahvedebilecek adamların eline bırakılmamalı.

En sonda ise yeni Item ve Poison önerileri var. Bunlar tüm ek boyunca gerçekten dengeli hazırlanmış tek şeyler. Bunun sebebi muhtemelen bu tarz şeyler için Paizo’nun hazırladığı tabloyu kullanmış olmalarıdır, emin değilim. Çünkü bağımsız bir yayıncının üzerine bu kadar gitmekte doğru değil. İşinin kötü olduğunu söylesem bile, nasıl düzelteceğini söyleyemem gerçekten benim için acı mesela.

NE ZAMAN ve NASIL İZİN VERMELİ?

Elbette her zaman bir DM inisiyatif alıp, sınıf özellikleri üzerinde zayıflatmaya gidebilir. Bu tip bir karakter, yüksek güçlü senaryolara uygunken, birkaç düzenlemeyle kahramanların ölümlü oldukları bir düzeye indirilebilir. Sırf ellerini tutmamışlar diye, böylesine bir çabayı çöpe atmak yazık olacaktır. Eğer maceralarınıza biraz doğu havası katmak istiyorsanız, biberini, baharatını düzgün koyup, yemeğin altını tutturmuşlar, onu kazırsanız kullanabilirsiniz.

Özet olarak; Rol yapma açısından güzel fırsatlar sunsa da dengesiz olmasından dolayı macera mahvedebilir, o amaçla kullanacak adamın elinde. O yüzden bu eki kullanmanızı tavsiye edemiyorum. Kullanmak size kalmış, ben bir ara testplay ini yapacağım. Ondan sonra sonuçları beğenirsem buraya not düşerim.

Bu kitabı alıp hemen oyunlara başlamak isterseniz bu ilginç kitabı DriveThruRPG’den alabilirsiniz. Tüm FRP kitaplarını beklemeden hemen edinmek, Türkiye’de bulmanın zor olacağı Ninja Burger veya Legend of the Five Rings gibi oyunlar için DriveThruRPG‘ye bir göz atın.

One thought on “Ninjanın Yolu – Farklı Bir Bakış Açısı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s