Düşmanlarınızı Tanıyın


Infinite Enemies

Yazar: Lexi Mote

Sayfa Sayısı: 128

Bu sıralar farkettim ki, genelde oyun yöneticilerine yönelik kaynakları inceliyorum. Bunun sebebi muhtemelen gözümün o kitapları özellikle seçmesi çünkü genelde okuduğum kitapların onlar olması. Bu seferki de hiç farklı değil. Infinite Enemies isimli d∞ sisteminin yönetici yardımcısını okudum. Ve eğer bir süper kahraman oyununuz varsa, bu süper kötüleri deneyebilirsiniz.

Ne zaman iyi iyi, kötü kötü olur?

Bu başlık belki çok iyi olmadı ama yıllardır çizgi romanlardan gördüğümüz gibi kötüyle iyi arasındaki çizgi bizim(sıradan insanın) kimi desteklediğiyle belirleniyor. Hatta Marvel‘daki iç savaş ve DC’deki ayrılma gibi konular sivil halkın bu konuda ne kadar etkili olduğunu gösteriyor. Bu kitabı incelerken gördüm ki belli karakterler açıkca kötü iken, bazılarının kötü olduğu ancak bir kaç kişi tarafından bilinebilir.

Infinite Enemies tek başına anlamsız bir kitap. Eğer benim gibi hiç bir süper kahraman rol yapma sistemine alışık olmadan okuduysanız kitabın ruhunu anlayana kadar biraz zaman harcıyorsunuz. Ama halihazırda zaten bir süper kahraman oyununuz varsa ve yaratıcı fikirler arıyorsanız, en azından benim düşünceme göre, kitap sistemden bağımsız bir kaynak. Henchmen, Villain, Boss, Epic, Super Villain Groups ve Enemy Organizations olarak 6 parçada süper kahramanlara karşı sunabileceğiniz süper suçluları sunuyorlar.

Henchmen veya Ayaktakımı

Henchmen kısmı kitabın en başında bulunan daha sonra kitabın nasıl ilerleyeceğini gösteren kısım. Buradaki kötülerin önemi, kitapta da belirtildiği gibi, süper kahramanların bu kötüleri kolay harcamaları. Klasik kötüler botlar, kiralık askerler, cyber-punk(evet, esprili) yanında kurguyer spesifik olan MGH ajanları gibi kötülerin kahramanları yavaşlatmak, kahramanlar hakkında bilgi toplamak veya onları zora sokmak için kullandıkları uşaklar bu kısımda anlatılıyor. 7 tane olması sizi şaşırtmasın çünkü bunların taslak olarak kullanılması amaçlanmış.

Villain veya Suçlular

Bu kısım süper kahramanların en çok karşılaşacağı grubu konu alıyor. 20 kadar tasarlanmış, kişilikleri tanıtılmış suçluyu bu kısımda bulabilirsiniz. Güç olarak bir suçlu bir kahramana denk olmalı denmiş kitapta. Bu genelde tüm süper kahraman kurgularında gördüğümüzle, mesela yakın zamanlı Captain America‘nın final sahnesi, uyuşuyor. Oyunculara o efsanevi hissi verirken, hele henchmen grubunu tek vuruşta öldürmüşse, aynı zamanda onlarla aynı güçte insanlarında etrafta olduğunu onlara hatırlatıyor. Kitaptaki en uzun bölümlerden biri, hani her birine orjinal diyemesem de oyununuzda kullanmanız için iyi fikirler sunan kişilerle dolu.

Bosses veya Patronlar

Takım oyununun sırasının geldiğini gösteren kötüleri anlatan kısma geldik. Patronların gücü aynı anda 2 veya daha fazla kahramana denk olmaları, yenilmeleri için gerçek bir takım oyunu gerekmesi. Bu grupta tanıtılan suçluları bilgece kullanmak gerektiği düşüncesindeyim, çünkü d∞’yi okurken gördüğüm kadarıyla eğer oyuncularınız karakterlerine ve grup çalışmasına yeterince alışık değillerse bu güçteki düşmanlar hem senaryo hem oyuncu açısından ölümcül olabilir. Gerçi John Wick’i dinlersek oyuncu öldürmek kaçınmamız gereken bir şey değil ama ben farklı bir düşüncedeyim.

Epics veya Efsaneler

Bu kısım gerçekten bir grup için en zor zorluk seviyesini gösteriyor. Efsaneleri yenmek hikayelerde de hiç kolay olmamıştır, kitabında onayladığı gibi. Burada takım oyunu yetersiz kalacaktır muhtemelen, beynini kullanmayan bir grup bu düşmanlar karşısında hiç şansa sahip olmayacaklardır. Epic Defense denilen özellik bile yeterli, bu sayede efsaneler tek bir kahramanın saldırısından hasar almıyorlar ya takımoyunu gerekiyor ya da bir zayıflığını bulup onu kullanmak. Kitapta bir patronu yenmek kahramanların üzerine parti vermesi gereken bir başarı yazarken, bir efsaneyi yenmenin bir hikayeyi sonlandıracak macerayı yeni bir yöne çevirecek bir olay olduğunu söylüyor. Gerçekten oyuncularınızın güçlerinin farkına varacakları, tatmin olacakları bir karşılaşma istiyorsanız o bu, ama bu noktaya gelene kadar çok yol katetmelerini sağlamanız gerekiyor. Yoksa Bosses veya Patronlar kısmında söylediğim gibi kaçınılmaz bir ölüm sunarsınız.

Super Villain Groups veya İşte Hikaye Burada Başlıyor

DC ve Marvel evrenleri arasındaki farklılığın başladığı noktadır ayrıca bu kısım. Marvel süper suçlu gruplarını kahramanlarına karşı kullanırken, DC sonraki bölümde anlatacağım insansı ama çeşitli politik güçlerini kullanan grupları tercih eder. Birinin diğerine üstün olduğunu hiçbir zaman savunmuyorum. İkisi de eğlenceli ve ilginç deneyimler sunuyor çünkü. Süper suçlu gruplarının gücü bir sonraki bölümde anlatacağım organizasyonların aksine gruptaki kötülerin güçleriyle sınırlı ama bu onları daha az tehlikeli yapıyor mu? Hayır. Tanıtılan 4 grup var kitapta ve her biri yıllar sürecek bir oyun boyunca kahramanları meşgul edebilirler. Ğyelerin her biri en az Villain gücünde olduğu için eğer boş bir anında yakalarlarsa kahramanları zor durumlara sokabilirler.

Enemy Organizations veya Süper güçler herşey değildir

DC’deki kötülerin özellikleri aslında insanüstü güçlere sahip olmaları değildir. Lex Luthor, Penguen, İkiyüz ve Joker tek başlarına bakıldıklarında normal insanlardan fazlası değillerdir. O yüzden süper kahramanlarla yüzyüze bir karşılaşmaya son ana kadar girmeyi tercih etmezler. Bunun yerine plan kurarlar, kahramanların iyi isimlerini lekelerler, sevdiklerine saldırırlar. En güzel kısmı ise onları kimse bu yüzden suçlayamaz, ya kimsenin onlardan haberi olmayacağı kadar perde arkasındadırlar ya da kimsenin onlarda şüphelenmeyeceği kadar iyi bir görünüşleri ve ünleri vardır. Bir noktada Lex Luthor’un Amerika Başkanı olduğunu bile düşünürsek, bu organizasyonların gücünü daha iyi kavrayabiliriz. Kitabın bu kısmı Omega Prophecy dışında çok ciddi güçlere sahip kötülere yer vermiyor. Bu organizasyonlardan oyuncuların haberi olması bile gerçek hayatta yıllar alabilecek bir süreçken bunların üzerine yazılacak bir macera gerçekten derin planlama ve oyuncu sadakatiyle rol yapma tarihine geçebilecek hikayelerle sonlanabilir. Bu kitapta tanıtılan organizasyonlarda biraz klasik temelden gelsede Infinite Powers evreninde kullanılmak için tasarlandığından güzel arkaplan hikayelerine sahip.

Kitap genel olarak basit tasarlanmış, güzel çizimleri olduğunu iddia etmeyeceğim. Ama hem çizimler yeterli, hem dil basit. Verilen materyal çizgileri belirlenmiş ama üzerine değişiklik yapabileceğiniz şekilde geliyor. Infinite Powers sistemi için tasarlanmış istatistikler belirtilmiş ama sanırım sisteme tanıdık olmadan da tanıdık olan bir sisteme çevirilebilir. “Ah dede, vah dede” şarkısı eşliğinde yazımı sonlandırırken, bu kitabın eğer ilgi alanınızsa kaçırılmaz bir eser olduğunu düşünüyorum.

Bu kitabı alıp hemen oyunlara başlamak isterseniz bu ilginç kitabı DriveThruRPG’den alabilirsiniz. Tüm FRP kitaplarını beklemeden hemen edinmek, Türkiye’ye bulmanın zor olacağı Mutants and Masterminds veya DC ADVENTURES Hero’s Handbook için DriveThruRPG‘ye bir göz atın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s