DC’nin Yeni Kadın Kahramanları


DC Comics

Image via Wikipedia

Yeni sayılar buralara da gelmeye başladı ama önceden dergilerin pazara çıktığı Amerika’da DC’nin yenilenmiş haline oldukça ciddi bir itiraz var. DC’nin yeni çizgiromanlarında üç yeni karakterde ciddi farklılaşmalar var. DC Catwoman, Starfire ve yeni çıkan siyahi kadın kahraman Vodoo ana akım çizgiromanlarda gözüktüklerinden daha seksiler. DC’nin yeni okuyucuya ulaşmak amaçlı rebootundan sonra piyasaya çıkan bu eserlerde bir yazarın ifadesiyle erkek düşlerini karşılayan bir yaklaşım var. Bu kitapları çok takip etmesem de bu tartışmanın aslında çizgi romanda kadın üzerine önemli olduğunu düşündüğümden sizler için inceledim.

Yazıda bir yeri hani çizgi romanı alır da okuyunca bilmek istemezsiniz diye beyaz harflerle yazdım. O bölümü mouse ile seçerseniz okuyabilirsiniz.

Sinemada Michelle Pfeiffer‘ın Michael Keaton ve Danny DeVitto ile beraber oynadığı Batman Returns‘den ve başka çizgi romanlardan karakteri tanıyordum. Gotham Girls ve ardından gelen Catwoman, Poison Ivy ve Harley Quinn ile paylaştığı dergi Gotham City Sirens‘da maceralarını biliyordum. Açıkçası Gotham City Sirens bana çizimlerdeki gereksiz bakış açıları ve kadınlar için iddiasıyla çıkıp erkeklere yaranmaya çalışan havasıyla hiç hitap etmemişti. Catwoman kendi dergisi ile ortaya çıktığında ne olduğunu merak ettim. Comics Alliance‘dan Laura Hudson’un yaşadığı şaşkınlığı ben de yaşadım.

İlk iki sayfa boyunca Catwoman’ın yüzünü göremiyoruz. Bolca sütyenini, kalçasını görsek de çizerler yüzünü saklama ihtiyacı görmüşler. Yeni ve gizemli bir karakter çıkmasını beklerken aynı bildik Catwoman ile karşılaşınca şaşırdım. Hikayenin sonunda ise nereden geldiği belli olmayan ve açıkçası ne işe yaradığını bilmediğim Batman ile sevişme sahnesini vardı.

Starfire ve Vodoo ise daha da kötü

Çok resimli olduğu için devamı aşağıda

Red Hood and the Outlaws ise Starfire karakterinin boylu boyunca bikinisi ile kendini gösterdiği sahnelerin çokluğuyla dikkat çekiyordu. Zaten çizgi romanlarda kadın kahramanların kostümlerinin minikliği bilinen bir gerçek olduğu için fazla ciddiye almadım. Bu çizgi romanda Starfire’ın sahnedeki karakterlere değil, okuyucuya kendini göstermeye çalışmasını da belki görmezden gelebilirdim. Oysa bir uzaylı olan Starfire’ın insanlar arasında fark göremediğini söylemesi ve erkek karaktere hadi sevişelim dediği sahne gereksiz geldi. Bir uzaylının neden böyle davranacağının açıklamasını bulamadım. Aklıma gelen yanlışlıkla DC çizgi romanı değil de başka bir dergi aldığım oldu.

Bu ikisinin etkisinden kurtulmaya çalışırken Vodoo isminde siyahi kadın kahramanın çizgi romanını açtım. Orada da karakterin bir striptizci olduğunu, çizerlerin onu ve kıvrımlarını “özenerek” çizdiklerini gördüm. Daha ilk sayıda striptizciden ayrılan bu karakterin neden orada gösterildiğini anlayamadım. Sonraki sayıları da merak etmiyorum doğrusu. Tek anladığım bu karakterin de uzaylı olduğu ve insanları anlamak için striptizcide çalıştığı.

 

Bu çizgi romanlar DC’nin yeni 52’sinin üç kadın kahramanı. Siz ne dersiniz, bu DC’nin ergen erkek okuyucuya ulaşma çabası mıdır? Acaba kadın çizgi roman okuru sadece Japon mangası ya da Avrupa çizgi romanı mı okumalı? Örneğin İtalyan fumettilerinin güzel örneklerinden biri olan, Türkiye’de de yayınlanan Julia gibi bir çizgi romanın Amerika’da DC ya da Marvel’dan çıkmamış. Belki çizgi roman konusunda çok şanslı olmadığını düşündüğüm ülkemizin ciddi avantajı Amerikan çizgi romanına uzak kalmaktır. Böylece en azından daha tutarlı ve temel içgüdülerimizden başkasına hitap eden eserler okuma şansımız oluyor.

Siz ne dersiniz?

İlginizi çekebilir

One thought on “DC’nin Yeni Kadın Kahramanları

Bir Cevap Yazın

