Bir Zombi Macerası – 1, Hazırlıklar


Zombies Invade San Francisco!

Image by Laughing Squid via Flickr

Bu sefer birşey incelemedim.  Daha çok bir maceram vardı, yayınlamak istiyordum bir yerlerde, Gökçe bana dedi ki, nasıl yazdığını anlat, bir tartışma ortamı oluştur. Bende onun ne kadar haklı olduğunu farkettim bir an, çünkü bu websitesine indirmeniz için kendi maceramı koyabilirdim, ama o zaman ne faydam dokunurdu ki? Ben de bu yüzden birkaç yazıdan oluşacak, bu seride, hem sizin fikirlerinizi alarak, hem kendi fikirlerimi anlatarak tüm macerayı yeniden yazacağım. Sonra beğenirsek, bunu Gökçe’ye de danışmamız lazım, derler, düzenler, bu websitesine, yeterince iyi olduğuna inanırsak ingilizce’ye çevirip çeşitli sitelere gönderebiliriz.

Ben bu maceramı kendi yaptığım bir sistem üzerine kurmuştum. Sistemim, yerler, sahneler ve anlar diye parçalara bölüyordu zamanı. O yüzden ona göre hazırladım. Ama şimdi bu yaklaşımı çöpe atıp, yeniden yazmaya başlıyorum.

NASIL YAZARIM?

Genelde maceranızı katı kurallar şeklinde yazmayın, oyuncunun ne yapacağı belli olmaz, değiştirilebilir olsun derler. Ben maceralarımı öyle yazmam. Yeterli bilgi verildiğinde oyuncu bunu yanlış işleyip farklı bir yere gidiyorsa, onun bu başarısızlığı yaşamasına izin vermemiz lazım, değil mi? Hele konu zombi istilası altında hayatta kalmak olunca çizgiler daha da kesinleşiyor. Eğer macera boyunca durmadan güvenli yerlere giderlerse, şöyle demezler mi, “Hani zombi istilası, her gece yatacak yer, taze yiyecek, içecek buluyoruz.”?

Benim ilk amacım tek oturumda bitecek bir senaryo yazmaktı. Kolay kontrol edebileceğim bildiğim bir yerde geçsin istedim. Böylece Ankara’nın çeşitli yerlerinin haritasını kullanarak oyun oynatabilirdim. Ama şimdi yeniden yazdığımıza göre neden yeni bir yere karar vermiyoruz?

DÜŞÜNMEMİZ GEREKENLER

Diğer sorunumuz, bu kısa bir macera olacak. Nasıl kısa yapabiliriz? Orjinal senaryomda, ailesini kurtarmak için gelen bir askere yardım etmelerini temel alıyordu macera. Yardım etmezlerse, dediğinizi duyar gibiyim. Etmesinler, Ankara’da yüzbinlerce belki milyonlarca zombi arasında kaçacak araçları gidecek yerleri olmaksızın ne yapabilirler? Eve girip kapıyı mı kitleyecekler? Çelik kapı olduğundan zaten zombiler açamayacak ama ya yiyecek, içecek. Üstelik her zaman zombilerin sakarlığından dolayı yangın çıkabilir. Kapalı bir kutunun içinde olmak kadar kötü bir şey yoktur, zombi istilasında. Tabi kapalı kutu tonla yiyecek ve suya sahip değilse ki, Ankara’da öyle panik odasına sahip çok az bina biliyorum. Hepsi konsolosluk ve önemli devlet binaları.

PLOT HOOKS – Nam-ı diğar Senaryo Noktaları

Eğer askere yardım ederlerse, asker onları 24 saat sonra gelecek bir helikopterle üsse götürecek. Benim yaklaşımımda etmeleri gerekiyor, yoksa ölüyorlar. Diyeceksiniz ki, railroad yapmıyor musun? Hayır, railroad yapmıyorum. Çünkü başka bir yöntemle kurtulmayı her zaman deneyebilirler, ama yapabilecekler mi? Ölülerin Şafağını düşünün. Filmin sonunda gittikleri adada bile zombiler vardı. Güvenli ne kadar yer olabilir ki, dünya üzerinde. Asker onlara güvenli bir yerin sözünü veriyor. Ben maceramı bu tarafa kurmuştum. Eğer diğer tarafa giderlerse, hiçbir hazırlık yapmamıştım. Sadece ölecekler yazmıştım. Maceramı mahvettikleri için değil, dünyada mantıklı olan bu olduğu için. Kısaca ölecekler. Şimdi soruyu tekrarlayayım, nasıl tek oturumluk oyun olmasını sağlarız?

NE KADAR ZOR?

Ne kadar zorlayıcı olmasını istiyoruz, bu da bir diğer soru? Mesela her köşeyi döndüklerinde zombi mi çıksın? Yoksa zombiler bazı noktalarda toplanmış mı olsun? Bu bazı noktalar bizim oyuncularımızın gitmek istedikleri yer mi olsun? Silah kullanmaktan ne kadar çekinsinler? Yemek ve suyla ilgili problemler yaşasınlar mı?

Benim yaptığım maceradan örneklersem, zombiler hala insanların olduğu yerleri çevirmişlerdi. Zamanımızda pek çok binanın girişinde sağlam demir kapılar olmasından dolayı bunları aşamıyorlardı. Askerin ailesi ise evlerinde bir dolabın içinde saklanıyordu. Çünkü askerin oğlu okuldan elinde bir ısırıkla dönmüş, arkadaşının ona saldırdığından falan bahsetmişti. Hikayeyi anladınız. Binanın dışında çok zombi olmasına rağmen içinde sadece çeşitli dairelerde vardı. Mesela oyuncular ön kapıdan giremeyeceğinden muhtemelen deneyecekleri 1. ve 2. kat dairelerinde, dışarıdaki kadar çok değil elbette, her dairede ya 2-5 arası ya da yaşayan insanlar. Oyuncuların bu yaşayan insanlara yaklaşımı da önemli, ama sonra konuşacağız. Silah kullanmaktan çekineceklerdi çünkü, zombilerin sese doğru yönlendiklerini bileceklerdi. O yüzden görece güvenli ve hayati bir mesele olmadıkça kullanmayacaklardı. Daha çok sopa, demir gibi şeyler tercih edeceklerdi. Tabi benim hikayemde yaşamıyorlardı, ama belki modül olarak kullanılırsa, daha önceden yiyecek içecek sıkıntısı çekmiş olarak şehre girerlerse. O oyuncuları bayağı zorlayabilirdi.

ÇEVRE

Sonra yaşayan insanlar olsun mu? Bunların oyunculara ve diğer yaşayan insanlara karşı tepkileri nasıl olsun? Mesela The Walking Dead dizisini düşünün, en başta birbirlerine karşı saldırgan olan tavırları konuşunca düzgünleşmişti. Diary of the Dead ve Survival of the Dead‘de de görüyoruz ki, insanlar birbirlerini pek sevmiyor. Tabi bende çok seveceğimi sanmıyorum o şartlar altında. Benim senaryomdan örneklersek, askerin eşi hiçbir zaman kendini toparlayamayacak. Çünkü gözünün önünde oğlu öldü, dirildi ve ona saldırdı. Zombilere karşı hep nefret besleyecek, daha da kötüsü şu an yaşadığı bazı problemlerden dolayı askere saldıracak. Veya gördüğü herhangi bir insana ısırılmadığından emin olmadığı sürece. Bazı yaşayan insanlar onlardan yardım isteyecek, ama anlayacaklar ki, yardımlarından çok yük oluyorlar. Bazıları iyice asalak olmaya çalışacak. Bazıları adamları dövüp silahlarını yiyeceklerini alıp, kendi başlarına kaçmayı deneyecek.

Bunlara karar verdikten sonra bir sonraki kısma ilerleyebiliriz. Maceranın oynadığımız kısmı başlamadan önce olanlar, ve sırasında olacak önemli şeylere karar vermek, oyuncuların nereden silah ve yiyecek bulabilecekleri ve sokakların zorluğu. Maceranın iskeletini ve birazda gövdesini yazacağız yani.

Yorumlarda önerilerinizi bekliyorum.

Bir Cevap Yazın

