Viktoryan Alternatif Uzayı


Space 1889 Red Sands

Tür: Kurguyer Tanıtımı, Macera, Steampunk

Sayfa Sayısı: 189

Yazarlar: William Reger, Clint Black, Matthew Cutter, Joel Kinstle, Piotr Koryś, Tony Lee

Yayınevi: Pinnacle Entertainment

Yıl: 2010

Herşey Thomas Edison ve Jack Armstrong’un 1870’de Mars‘a adım atmalarıyla başladı. 20 yıl içinde olan şeyler ise inanılmazdı. Alternatif bir Geç Viktorya dönemi tanıtıyor bize Red Sands. Benim incelediğim kitap GM için olan bilgileri de içeriyordu, yani eğer oyunun oyuncu tarafındaysanız oyuncu el kitabını almanızı öneririm.

H.G. Wells ve Jules Verne’den ilham alıyor

Space 1889 Frank Chadwick tarafından üretilmiş bir kurguyer. H.G.Wells ve Jules Verne‘den ilham alıp yazdığı bir dünya. 19. yüzyılın sonlarında Thomas Edison’un Mars’a gitmesi, Ether’in keşfedilmesi, Liftwood denen yerçekimine karşı koyabilen bir ağacın bulunması sonucu insanlığın Mars’a ve diğer gezegenlere gidişiyle oluşan bir yer. Bu kitap kendi başına maceraya atılmak için yeterli gibi görünse de, Savage Worlds Core Rulebook ve Space 1889 a sahip olmadan bir şeylerin eksik kalacağını düşünüyorum. Zira kitabın kendisi kural kitabı olmaktan öte macera derlemesi ve kural sistemi olarak Savage Worlds kural sistemini kullanıyor.

Dünya ve İçindekiler

Dünya’nın önemli bir yer olduğu bu kitapta macera yaşanabilecek çok yer var. Afrika’da Kral Süleyman’ın hazinesini ararken bir anda Mars’a gitmeyi gerektirebilecek hikayeler yazılabilir. Ether kullanarak uçan, Liftwood’tan yapılma gemilerle keşif gezileri yapmak , Celestial Body’lerin içinden geçmek, Venüs’ün 3 yüzünde dolaşmak… Alternatif bir yeni çağ keşfedilmek üzere hazırlanmış. Bilimkurgu türü, maceracılık arayanlar için biçilmiş kaftan. Jules Verne tarzı bir dünya.

Kahraman Yapma Zamanı

Karakterler insan olmalarına rağmen sıradan değiller. Onları sokaktaki insanlardan ayıran özellikleri var. Daha önce bir yazımda belirttiğim gibi maceracılık kolay meslek değildir. Eğer Savage Worlds biliyorsanız veya Deadlands, karakter yaratma adımlarına yabancı kalmayacaksınız. Hindrance ve Edge’leri kullanarak karakterleri ete kemiğe büründürmek çok eğlenceli. Ve o dönemlerdeki gibi sosyal statü oyunda mekanik olarak önemli ve bulunuyor. Rol yapmayı seven bir grubun çok eğleneceği bir sistem.

Irk olarak insan olmanın haricinde marslı olma seçeneği de var. GM iznine bağlı olarak bu ırkların oyuncular tarafından kullanımı da oyuna tat katacaktır. Diller olarak bir çok dil seçeneği bulunması hani gerçekten etkili görünmese de, oyuncuları zorlayacak ve mekanik olarak kullanılmaya zorlanmış dil öğrenilmesi. Yani rol yapmanın neredeyse gizem çözmek, araştırma yapmak için zorlandığı, karşılaşmaların çözümlerinin tam ama yüzeysel çözüldüğü bir sistem. Combat kurallarının hepsi için Savage Worlds kitabına ihtiyacınız olacak.

Karakterlerle ilgili yeni gelen ve bilinmesi gereken herşeyi yazdıktan sonra -ki 60 sayfa kadar- GM’s Section başlıyor.

Macera Zamanı

GM’s Section kitabın sonuna kadar süren bir kısım. İçinde Red Sands’le ilgili oyunculara macera sırasında verilebilecek, veya sonsuza dek saklanması gereken kısımlar bulunuyor.

The Many Worlds kısmında GM kullanımı için ulaşılabilecek çeşitli yerlerle ilgili kısa bilgiler veriyor, bu yerler arasında Antartika, Ay, Mars gibi yerler var. Bu bilgiler yeterli ve biraz muğlak. Yani GM’e macerasını yazmak için hareket alanı bırakan bir kurguyer. Hem bu kitaba hem de bağlı olduğu Savage Worlds kitabına sahipseniz, sizi sınırlayan iki şey; hayal gücünüz ve dönemin teknolojik gelişmişliği. Tabi alternatif dönemin.

Adventures kısmında macera üretimi için öneriler var. Ayrılan yer ve neredeyse aklıma gelen her sorunun ilerledikçe cevaplanmış olması çok tatmin ediciydi. Macera yazmak işinin bu kadar kolaylaşmış oluşu, yani çokta değil ama, GM liği zaman alan profesyonel bir iş olmaktan çıkarıp, eğlenmek için çok zaman harcamanıza gerek olmayan amatör de yapılabilen bir işe çeviriyor. Bir arkadaşımın her dört saatlik oyun için bir saatten fazla uğraşmama kuralı var, işte onu yarım saate indirebilirdi bu sistemi kullansaydı.

Çok iyi hazırlanmış bir macera

Red Sands kısmı, sanırım bu kitabın yazılma amacı. En çok uğraşılmış kısım olduğunu iddia etmekten çekinmiyorum bile. Tam bir macera, sonuna geldiğinizdeyse eğer devam etmek isterseniz nasıl devam edebileceğinize dair öneriler var. Ne söylesem ipucu olacağı için size sadece çok iyi hazırlanmış olduğunu söylemeliyim. Hatta eğer mekanikleri çok kafanıza takan bir grup değilseniz sadece bu kitapla eğlenceli saatlerinizi başlatabilirsiniz.

Daha sonraysa Savage Tales kısmı geliyor. Bu kısım parça olarak oynatabileceğiniz maceraları veya The Many Worlds’ten esinlenerek yazdığınız maceralara ek olarak kullanabileceğiniz maceraları içeriyor. Zaten The Many Worlds kısmında eğer burayı kullanırsanız şu macerayı oynatabilirsiniz şeklinde öneriler var.

Daha sonraysa Allies&Enemies kısmında bir çok yaratığı, kardeşliği, insan ve insansıları tanıtıyor. Temel istatistikleri veriyor. Başta da belirttiğim gibi tek başına yeterli olabilecek şekilde hazırlanmış, kural kısmı özet olarak veril(me)diği için problem yaşayabilirsiniz. O yüzden Savage Worlds Core Rulebook veya Space 1889 Red Sands Player’s Handbook’a sahip olursanız işiniz çok kolaylaşır, tavsiyem ise Savage Worlds’ünde oyun sırasında yakınlarda bulundurulması yönünde.

Genel Görüş

Kitabın biraz pahalı oluşunu haklı çıkarılabilecek kadar emek verilmiş iç tasarım, detaylı anlatım ve hayal gücü var içinde. Sorun şu ki, kitap başlangıç olarak tek başına yeterli olsa da daha sonra ek kitaplara ihtiyaç duymaya başlayacaksınız. Bütçeniz kısıtlıysa ve uzun süre oynamayı düşünüyorsanız alın derim ancak. Çünkü bir noktada Savage Worlds, Space 1889 ve bazı diğer ek kitaplara ihtiyaç duymaya başlayacaksınız, böylece parça parça alarak tüm kitapları zamanla toplayabilirsiniz. Bütçeniz uygunsa da, türe ilgi duymadıkça almanızın bir anlamı yok, ama türe ilgi duyuyorsanız, keşfedilecek yerlerle dolu olan bu kitabı kaçırmamanızı öneririm. Steampunk bilimkurgu türünün iyi bir örneği ve yukarıda bahsettiğim gibi verdiğiniz paraya değecek bir kitap.

Kitabı DriveThruRPG‘den PDF olarak 24.99USD’a alabilirsiniz.

Sizin Steampunk ve Viktoryen oyunlar kitaplar hakkındaki düşünceleriniz neler? Yorumlarda paylaşabilirsiniz.

Sizlerin ilgisi bizi yönlendiriyor, yorumlarınızı esirgemeyin lütfen.

One thought on “Viktoryan Alternatif Uzayı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s