Shrek Forever After


Shrek Forever After

Shrek serisini ilk filmini izlemiştim. O zamanlar animasyonun güzelliğine ve konusuna hayran kalmıştım. Ne de olsa fantastikte farklı bir şey yapmaya çalışıyorlardı. Sonrasında her tutan eser gibi Shrek de uzun bir seri halini aldı. İkinci ve üçüncü filmler pek ilgimi çekmediğinden uzak durmuştum. Sonuncusunu ise 3 boyutlu olduğunu öğrenince izlemeye karar verdim.

3boyutlu olsa da bir Avatar ya da Ejderhanı nasıl eğitirsin gibi üzerinde çok düşünülmüş değildi. Onlarda film 3B olduğu için yönetmen bazı sahneler ile o etkiyi hissetmeyi arttırmaya çalışmıştı. Shrek 4’de böyle bir çaba yoktu, belki de sonradan 3Bye geçtiklerindendir. Ancak çok başarılı bir hikayesi vardı. Benim gibi seriye uzak kalmış birini bile etkileyebilecek güzel bir anlatımla sunulmuştu. Belki de en büyük şansım ilkinden sonrakileri izlememiş olmaktı. Arada olanları bilmediğimden Shrek’in alternatif evreni bana daha gerçekçi geldi.

Sinemada açıkçası çocuklardan çok güldüm. Türkçe seslendirme nasıldır bilmiyorum ama İngilizce seslendirme muhteşemdi. İlkinde Türkçe izlemiştim ve fena bulmamıştım. Fakat doğruyu söylemek gerek bizim aktörler şimdilik seslendirmede Holywood aktörleri kadar değiller.

Konuya gelince, Shrek artık Fiona ile mutlu mesut hayatından sıkılmıştır. Eski dev günlerini özlemektedir. Sonunda canına tak eder ve Rumpelstilskin ile bir anlaşma imzalar. Bu hain cin anlaşma ile Shrek’in gerçekliğini yok eder ve Fiona’yı kuleden hiç kurtarmadığı bir alternatife gönderir.

Film Shreksiz bir dünyanın nasıl olacağını anlatıyor. Cadıların yönetiminde bir diyar, devlerin isyan hazırlıkları ve gerçek aşka ümidini kesmiş bir Fiona. Eşeğin ve kedinin de bu evrendeki halleri oldukça eğlenceli. Ancak işi Fiona sırtlıyor. Onun karakterinin özellikleri neler olabileceğini güzel anlatıyor.

Filmi çok beğendim ama açıkçası serinin parasının yemek için yapılmış bir yapım havası da var. Gene de zamanınız varsa izleyin, ama 3B izlemesiniz de olur.

Filmin orjinal sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

