Amazon Macmillan toz duman dağılırken


Sanırım yazarların yanında duracağız derken Macmillan’ın yanında durarak yanlış yapmışız. Fantasy Book News & Reviews’de Macmillan kapışmasından önce ve sonra Amazon’da ekitap fiyatlarının nasıl değiştiğine dair bir yazı var. İşin ilginç yanı Macmillan fiyatları zaman geçtikçe azaltacağını söylese de ucuz baskısı (Mass Market Paperback) çıkmış olan Weiss&Hickman kitabı Bones of the Dragon‘un fiyatı 7.92USD’dan 14.99USD’a çıkmış. Aşağıdaki yazarın da belirttiği gibi Macmillan galiba ekitap yerine basılı kitapların satışını arttırmak için böyle bir oyun yapıyor.

Türkiye’de yazarlara verilen paranın çok az olduğunu öğrenmiştim. Kitabı basılan bir arkadaşım 9 liradan satılan bir kitapın ilk ve tek 1000lik baskısı için 1000 lira almıştı. Yayınevinin doğru düzgün iş de yaptığını düşünmüyorum. Böyle olunca Türkiye’de belki de ekitaplar tutarsa yazarların başarılı olmak, para kazanmak  için yayınevlerini atlaması gerekiyor.

Siz ne dersiniz? Ekitap alıyor musunuz? Kaç lira olursa ekitap almak istemezsiniz?

Fantasy Book News & Reviews: Macmillan Gives Fantasy Ebook Readers the Finger.

2 thoughts on “Amazon Macmillan toz duman dağılırken

  1. Ben ekitap tuketiyorum. Kagit kitaptan cok daha iyi oldugunu dusundugum icin mumkunse ekitap aliyorum. Depolama derdi yok mesela. Tasima, asinma, vs problemler yok.

    Yayinevlerinin de onemli bir islevi olduguna inaniyorum. Duzelti, kapak, baski, pazarlama isleri yazarin kendi kendine halledemeyecegi isler bence.

  2. Doğrusu ben ekitapların kullandığım cihazdan bağımsız olmalarını istiyorum. Açık epub vermeyen yerden almıyorum bu yüzden. Taşıma derdi olmaması, ileride belki de dijital kütüphanenizdeki kitapların içeriklerinde arama yapabilecek olmak gibi özellikler bu biçimi güzelleştiriyor benim için de. Ama öte yandan şimdiki yayınevlerinin bu ekitap işini beceremeyeceklerini düşünüyorum.
    Ekitaba ne kadar veriyorsunuz? Mesela 14.99USD bir bestsellerı DRMli bir biçimde alır mısınız?

Bir Cevap Yazın

